Nowości na rynku od Kawasaki i Ducati
Kawasaki zaskoczyło świat motoryzacyjny i wprowadziło na rynek dwa nowe modele z silnikami o pojemności 125 cm3. Warto po sezonie wprowadzać takie maszyny do sprzedaży? Natomiast włoskie Ducati zaprezentowało nowy model Hypermotard 796 z zupełnie nowym silnikiem. Czekamy na więcej informacji!
24.09.2009 | aktual.: 02.10.2022 18:33
Kawasaki zaskoczyło świat motoryzacyjny i wprowadziło na rynek dwa nowe modele z silnikami o pojemności 125 cm3. Warto po sezonie wprowadzać takie maszyny do sprzedaży? Natomiast włoskie Ducati zaprezentowało nowy model Hypermotard 796 z zupełnie nowym silnikiem. Czekamy na więcej informacji!
Motocykle Kawasaki zostały po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowane podczas NEC Motorcycle Show w Birmingham. Napędzane zupełnie nowym silnikiem (chłodzonym powietrzem) modele nazywają się KLX125 i D-Tracker supermoto 125. Pierwszy z nich kosztuje około 12 500 złotych, a drugi kosztuje niecałe 1000 złotych więcej. Jednoślad D-Tracker istnieje już w wersji 250 cm3, a teraz japoński koncern chcę wyjść z propozycją dla motocyklistów z mniejszym budżetem oraz tych młodszych. Michael Johnstone - szef Kawasaki w Wielkiej Brytanii stwierdził, że "nowe modele są wynikiem badań nad rynkiem i nad preferencjami klientów nie tylko na wyspach, ale i w całej Europy" .
A Ducati? Nowy Hypermotorad jest lżejszy, nowocześniejszy i posiada zupełnie nowy silnik (także chłodzony powietrzem), który generuje 81 koni mechanicznych. Silnik ten mocno czerpie z technologii silników 1100 cm3 i 695 cm3. Włoski producent chwali się, że ta jednostka świetnie się sprawdza - jest ponoć bardzo elastyczny. Jazda motocyklem jest płynna i komfortowa. Hypermotorad 796 jest bardziej miękki i spokojny niż znacznie bardziej agresywna wersja tego modelu - H1100.
Kawasaki i Ducati wypuściło nowości na sam koniec sezonu. Czy te motocykle będą się dobrze sprzedawać w kolejnych latach? Lekkie, japońskie 125-tki zdobędą młodych kierowców, którzy później będą mogli przejść na większe maszyny Ducati?