Nowe Sandero Stepway w teście łosia. Mercedes i volkswagen mogą pozazdrościć

Dacia Sandero to jedno z najtańszych aut dostępnych na europejskim rynku. Budżetowy charakter wiąże się z kilkoma wyrzeczeniami czego przykładem jest choćby słaby wynik w testach zderzeniowych NCAP. Na szczęście w teście łosia mała dacia poradziła sobie znacznie lepiej.

Nowe Sandero prowadzi się całkiem nieźle.Nowe Sandero prowadzi się całkiem nieźle.
Źródło zdjęć: © fot. km77.com
Aleksander Ruciński

Hiszpański magazyn km77.com zasłynął w sieci z drobiazgowych testów nowych aut, skupiających się głównie na bezpieczeństwie jazdy. Najpopularniejszą próbą, a przy okazji także jedną z najbardziej miarodajnych pozwalających ocenić układ jezdny danego modelu, jest oczywiście test łosia.

Z pozoru proste zadanie polegające na gwałtownym ominięciu przeszkody pozwala skutecznie uwydatnić zalety lub wady układu jezdnego w konkretnym pojeździe. Mogłoby się wydawać, że przy obecnym poziomie rozwoju technologii popartym wieloletnim doświadczeniem producentów aut każdy model zalicza tę próbę śpiewająco. Niestety nic bardziej mylnego.

Dacia Sandero Stepway 2021 - Maniobra de esquiva y eslalon | Km77.com

Wciąż nie brakuje samochodów, które nieprzesadnie dobrze radzą sobie w teście łosia. Najbardziej spektakularne przykłady z ostatnich lat to choćby VW Golf 8 czy Mercedes CLA. Pierwszy okazał się trudny do opanowania już przy 69 km/h. Mercedesowi poszło jeszcze gorzej (66 km/h). Na ich tle nowa Dacia poradziła sobie wręcz śpiewająco zachowując tor jazdy przy prędkości 73 km/h. Zresztą, zobaczcie sami na powyższym wideo

Co prawda do wzorcowych 77 km/h nieco zabrakło, lecz mimo to auto zostało ocenione pozytywnie. Szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę zwiększony prześwit wersji Stepway i fakt, że crossovery zazwyczaj wypadają w takich próbach gorzej niż niżej zawieszone auta.

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km