Dacia Logan i Sandero rozbite przez Euro NCAP. Tak słabych wyników nie było od dawna

Dacia Logan i Sandero rozbite przez Euro NCAP. Tak słabych wyników nie było od dawna

Dacia Sandero Stepway oraz bratni Logan zanotowały jedne z najgorszych wyników ostatnich lat.
Dacia Sandero Stepway oraz bratni Logan zanotowały jedne z najgorszych wyników ostatnich lat.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / NCAP
Aleksander Ruciński
14.04.2021 15:08, aktualizacja: 14.03.2023 16:48

Euro NCAP rozbiło kolejną pulę rynkowych premier, drobiazgowo sprawdzając poziom ich bezpieczeństwa. Elektryczne SUV-y koncernu Volkswagena zaliczyły test śpiewająco. Niestety nie można powiedzieć tego samego o budżetowych daciach.

Jeśli zastanawialiście się kiedyś, gdzie kryją się oszczędności w tanich autach, odpowiedź macie jak na dłoni. Oganizacja Euro NCAP od lat badająca poziom bezpieczeństwa biernego, jak i czynnego nowych aut rozbiła dwie nowe dacie. Niestety zarówno Logan, jak i Sandero Stepway uzyskały wynik zaledwie 2 na 5 gwiazdek.

To dość zaskakujące, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę, że poprzednik z 2013 roku wypadł znacznie lepiej. I tak, owszem, od tego czasu kryteria oceniania nieco się zaostrzyły, lecz mimo to różnice na korzyść poprzednika widać nawet w bezdyskusyjnych kategoriach takich jak ochrona dorosłych (80 proc. vs 70 proc.).

Przedstawiciele NCAP przyznają jednak, że gdyby brać pod uwagę wyłącznie poziom fizycznej ochrony, obie generacje zasłużyłyby na 4 gwiazdki. Czasy jednak się zmieniają, podobnie jak wymagania w kwestii bezpieczeństwa. Niestety Dacia zdaje się lekko nie nadążać, czego przykłady znajdziecie poniżej.

Dacia Sandero Stepway

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 70 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 72 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 41 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 42 proc.

Euro NCAP Crash & Safety Tests of Dacia Sandero Stepway 2021

Dacia Logan

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 70 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 72 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 41 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 42 proc.

Euro NCAP Crash & Safety Tests of Dacia Logan 2021

VW ID.4

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 89 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 76 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 85 proc.

Euro NCAP Crash & Safety Tests of VW ID.4 2021

Skoda Enyaq iV

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94 proc.

Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 89 proc.

Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 71 proc.

Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 82 proc.

Euro NCAP Crash & Safety Tests of Škoda ENYAQ iV 2021—Best in Class 2021—Large Off-Road

Jak widać, zarówno Škoda jak i VW stanęli na wysokości zadania. Podobne wyniki nie powinny dziwić, w końcu Enyaq i ID.4 mają ze sobą wiele wspólnego. Nie pozostaje nic innego jak cieszyć się, że do technicznych podobieństw można dorzucić również ten sam, najwyższy wynik w testach zderzeniowych.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (49)