Nowe Renault Clio (2016) - premiera

Nowe Renault Clio (2016) - premiera

Marcin Łobodziński
13 czerwca 2016

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Renault Clio czwartej generacji przeszło facelifting. Na pierwszy rzut oka niezauważalny, ale znaczący.

Odkąd firma Renault pozyskała Laurensa van den Ackera rozpoczął się prawdziwy renesans w tej marce. Holenderski stylista całkowicie odmienił gamę modelową francuskiego producenta, a pracę rozpoczął od modelu Clio czwartej generacji. Auto zadebiutowało w 2012 roku i do dziś jest najchętniej kupowanym modelem Renault w Europie, a także w Polsce, gdzie zwykle plasuje się w okolicy 10-11. miejsca w ogólnych statystykach rejestracji. Jest także w ścisłej czołówce segmentu B.

Odświeżone Clio otrzymało wyraźniejsze zarysowania nadwozia, nowy przedni zderzak z powiększonym dolnym grillem oraz oddzielone od niego światła przeciwmgielne. Charakterystyczny grill górny, który rozchodzi się na boki od dużego logo Renault jest teraz nieco wyższy i pozbawiono go świateł do jazdy dziennej. Teraz powędrowały one do kloszy reflektorów zaprojektowanych w stylu Pure Vision, które opcjonalnie mogą być w pełni diodowe. Część oświetlenia dziennego tworzy charakterystyczny dla marki hak, czy jak kto woli litera C z wydłużoną, dolną częścią poziomą. Nowe są także światła tylne, wzorowane na tych z Mégane, z trójwymiarowym wypełnieniem. W tej części samochodu w zasadzie nie widać żadnych zmian poza wspomnianymi lampami. W konfiguratorze natomiast pojawią się nowe lakiery o nazwach: Intense Red, Titanium Grey, Pearlescent White oraz Iron Blue.

Obraz

Producent zapewnia, że w odświeżonym Clio zastosowano lepsze materiały do wykończenia kabiny, które wcześniej były używane w Lagunie i Mégane. Całkowicie nowe są wzory tapicerek. O doznania niemotoryzacyjne zadba poprawiony system multimedialny R-Link, udoskonalona nawigacja oraz aplikacja R&Go , która przeniesie ekran telefonu na ekran stacji multimedialnej. Opcją w samochodzie będzie również nagłośnienie Bose. Będzie ono jednak standardem w najwyższej, nieznanej dotychczas w Polsce wersji wyposażenia Clio o nazwie Initiale Paris. Jest to najbogatsza specyfikacja nowych modeli Renault, którą cechują m. in. felgi wzorowane na kształcie wieży Eiffla oraz najwyższy poziomem wykończenia kabiny.

Obraz

Do tego standardu przygotowano również nową jednostkę wysokopreżną dCi o mocy 110 KM. Silnik będzie łączony z manualną lub dwusprzęgłową skrzynią EDC (standard w Initiale Paris). Do mocniejszego benzyniaka TCe120 Renault również oferuje manualną lub automatyczną skrzynię biegów. Do tej pory była tylko automatyczna EDC.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (10)