Mini John Cooper Works Rally

Nowe Mini John Cooper Works Rally na przyszłoroczny Dakar

Marcin Łobodziński
19 listopada 2016

X-raid zaprezentował odświeżone John Cooper Works Rally na Rajd Dakar 2017. Samochód stawi czoła przygotowanemu przez Peugeot Sport modelowi 3008 DKR.

Zmiana nazewnictwa z All4 Racing na John Cooper Works Rally to nie wszystkie zmiany w najbardziej utytułowanym w rajdach terenowych samochodzie ostatnich lat. Dobra wiadomość jest taka, że X-raid wspólnie z BMW kontynuują program Cross Country i nadal rozwijają swoją konstrukcję by walczyć o zwycięstwo z kierowcami Peugeot Sport.

Nadwozie przypomina wyglądem nowego Mini Countrymana, ale skupiono się przede wszystkim na stronie technicznej. Poprawiono takie obszary jak aerodynamika, wymiana ciepła w komorze silnika i kabinie, rozkład masy oraz obniżenie środka ciężkości. Popracowano nad mapowaniem silnika i przekonstruowano niektóre fragmenty ramy. Utrzymano te same rozmiary co w poprzedniku, ale panele nadwozia są lżejsze i wytrzymalsze. Do ich wykonania wykorzystano kevlar.

Mini John Cooper Works Rally
Mini John Cooper Works Rally

Nowe strojenie silnika 3.0 Twin Power Turbo przygotowanego przez BMW pozwoliło uzyskać moc 345 KM i około 800 Nm momentu obrotowego. Ta druga wartość pojawia się już przy 1850 obr./min. Regulamin przewiduje zastosowanie 38 milimetrowej zwężki. Moment obrotowy trafia na wszystkie cztery koła poprzez 6-stopniową przekładnię sekwencyjną Sadev. Ciekawostką jest układ wydechowy przygotowany przez znaną firmę Akropovic, która uwzględniła nie tylko wydajność silnika, ale także brzmienie, które ma dostarczać większych emocji fanom.

Samochód zadebiutuje w Rajdzie Dakar 2017, zatem od razu w bardzo trudnej imprezie.Dzięki pracy w tunelu aerodynamicznym osiągnęliśmy wyższą prędkość maksymalną i lepsze przyspieszenie od 140 km/h wzwyż - były to kluczowe obszary wymagające poprawy. Środek ciężkości został znacznie obniżony. Zeszliśmy o około 50 kg z masą, którą udało się przesunąć o 50 cm w dół i w stronę środka samochodu. Dzięki temu samochód będzie nie tylko lepiej się prowadził na zakrętach, ale także podniesie się komfort jazdy"

Sven Quandt, CEO, X-raid
Specyfikacja techniczna Mini John Cooper Works Rally
Silnik:

BMW Group TwinPower Turbo 

Diesel R6

Pojemność skokowa:2993 cm3
Moc maksymalna:345 KM przy 3250 rpm
Maksymalny moment:800 Nm przy 1850 rpm
Zwężka:38 mm
Przeniesienie napędu: Stały na cztery koła, 6-stopniowa skrzynia sekwencyjna
Prędkość maksymalna:184 km/h
Hamulce:Cztery tarcze wentylowane, chłodzone wodą 320 x 32 mm
Dłogość nadwozia:4350 mm
Szerokość nadwozia:1999 mm
Wysokość nadwozia:2000 mm
Rozstaw osi:2900 mm
Masa auta do jazdy:1952,5 kg
Zbiornik paliwa:385 l
Ogumienie:BF Goodrich 245/80R 16

W przyszłorocznym Rajdzie Dakar pojawi się aż osiem samochodów Mini, w których wystartują następujące załogi:

  • Mikko Hirvonen i Michel Périn
  • Bryce Menzies i Peter Mortensen
  • Yazeed al-Rajhi i Timo Gottschalk
  • Orlando Terranova i Andreas Schulz
  • Boris Garafulic i Filipe Palmeiro
  • Stephan Schott i Paulo Fiuza
  • Kuba Przygoński i Tom Colsoul
  • Mohamed Abu Issa i Xavier Panseri

Mini John Cooper Works Rally - zdjęcia

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/21]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)