Nowe, lepsze silniki Hyundai
Hyundai przedstawił szczegółowe informacje na temat ulepszonych wersji silników Tau V8 (5,0 litra) oraz Kappa R3 (1,0 litra). Jednostki V8 będą montowane w kilku modelach tej marki, między innymi w najświeższej wersji sedana Genesis.
13.11.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:49
Hyundai przedstawił szczegółowe informacje na temat ulepszonych wersji silników Tau V8 (5,0 litra) oraz Kappa R3 (1,0 litra). Jednostki V8 będą montowane w kilku modelach tej marki, między innymi w najświeższej wersji sedana Genesis.
Motor Tau w układzie V8 z bezpośrednim wtryskiem generuje moc 429 KM oraz maksymalny moment obrotowy na poziomie 510 Nm. W przypadku pierwszej wartości jest to wzrost aż o 59 KM w porównaniu z poprzednią, 4,6-litrową odmianą Tau.
Nowością jest również sprzężenie z ośmiostopniową przekładnią automatyczną, dzięki której udało się zredukować zużycie paliwa o niecały litr w jeździe miejskiej i mniej niż pół litra przy jeździe pozamiejskiej, na każde przejechane 100 kilometrów.
Kolejny ulepszony silnik w gamie Hyundai to 1,0-litrowy, trzycylindrowy motor Kappa. Obecnie wytwarza 69 KM. Wspomagająca go turbosprężarka sprawi, że będzie on generował w przyszłości aż 101 KM! Planowana jest także wersja o litrażu 1,2 (także z doładowaniem). Wtedy silnik Kappa wytwarzałby moc na poziomie 130-140 KM. Niektóre jednostki R3 trafią pod maskę małego i10.
Źródło: Autoblog