Nowe gigafabryki Volkswagena. Zagwarantują spokój na pięć następnych lat

Volkswagen prowadzi obecnie szereg inwestycji na całym Starym Kontynencie. Trzy superfabryki w Niemczech, Szwecji i Hiszpanii mają dać koncernowi zaspokojenie swoich potrzeb co najmniej do 2028 roku.

Rozpoczęcie prac nad fabryką Volkswagena w WalencjiRozpoczęcie prac nad fabryką Volkswagena w Walencji
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volkswagen
Kamil Niewiński

Volkswagen prowadzi obecnie bardzo szeroko zakrojoną ofensywę w sektorze elektromobilności. Poza faktem, iż cały czas pojawiają się nowe modele z serii ID, Niemcy przeprowadzają również ogromne inwestycje w swoją infrastrukturę. Imponującym projektem są gigafabryki mające produkować baterie do aut elektrycznych. Volkswagen zbliża się obecnie do półmetka całego procesu.

Placówki w niemieckim Salzgitter i szwedzka fabryka tworzona we współpracy z firmą Northvolt to dwa z trzech istotnych projektów, które zaplanowane zostały przez Volkswagena. Obecnie tworzony jest również trzeci zakład w hiszpańskiej Walencji, a wszystkie trzy fabryki mają rozpocząć produkcję akumulatorów do 2026 roku. Niemcy będą mieli więc pod swoimi skrzydłami trzy ogromne centra produkcji.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Vlog: VW ID.4 i jego realny zasięg, czyli sprawdziłem to auto na trasie

Volkswagen zapewnia, że już funkcjonujące fabryki oraz te, które są obecnie tworzone bez problemu zaspokoją wszystkie ich potrzeby do końca 2028 roku. W teorii wydaje się to komfortowym marginesem, lecz w planach Volkswagena jest stworzenie łącznie aż sześciu obiektów tego typu. Wszystko po to, by finalnie osiągnąć pułap produkcji baterii na poziomie 240 GWh.

Volkswagen ma w planach rozpocząć budowę nowej fabryki w okolicach 2025 roku. ANEurope informuje, że na ten moment koncern nie spieszy się z wyznaczaniem lokalizacji na kolejne zakłady. Niemcy dają sobie najpierw czas na dokończenie bieżących inwestycji, a także na obserwowanie sytuacji w Stanach Zjednoczonych, gdzie również pragną oni stworzyć swoje centra.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł