Nowe BMW Serii 7 G11 (2015) - flagowa limuzyna oficjalnie zaprezentowana
Po miesiącach oczekiwania i kilku przeciekach, BMW oficjalnie przedstawiło swojego flagowego sedana. Oto szósta generacja Serii 7 (G11).
10.06.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:59
Nowe BMW Serii 7 G11 - stylistyka
BMW przedstawia swojego flagowego sedana jako auto o harmonicznych proporcjach, nakreślonych przez wyraźnie narysowane linie. Twórcy tego samochodu chcieli uczynić go bardzo dostojnym i luksusowym. Te cechy miały być widoczne już od pierwszego spojrzenia, zarówno w przypadku wersji standardowej, jak i wydłużonej.
Wewnątrz wizualne powiększenie przestrzeni udało się osiągnąć przez wprowadzenie wielu płaskich, poziomych powierzchni. Kokpit natomiast skoncentrowano na kierowcy.
By każdy klient mógł podkreślić walory, na których mu najbardziej zależy, już na starcie oferowane będą trzy pakiety modyfikujące wygląd. Będzie to M Sport, Pure Excellence oraz BMW Individual Design Composition.
Nowe BMW Serii 7 G11 - technika
Przedstawiona dzisiaj Siódemka to auto, które według przedstawicieli BMW jest najbardziej luksusowe, komfortowe i generalnie najlepsze, jakie kiedykolwiek ten producent stworzył w tej klasie. Cóż, z jednej strony takie oświadczenie nie dziwi - nowy produkt zazwyczaj jest lepszy od poprzedniej generacji. Z drugiej strony BMW ma mocne argumenty na poparcie tych tez. To chociażby zaawansowana technika, która stoi za nową Serią 7.
Flagowa limuzyna BMW bazuje na tzw. Carbon Core, czyli czymś na kształt kręgosłupa z włókna węglowego. Lekki kompozyt służy też jako wzmocnienie bardziej peryferyjnych struktur konstrukcji Serii 7 G11. Znajdziemy go między innymi na słupkach A. Według BMW wprowadzenie go w takiej formie do karoserii pozwoliło zaoszczędzić około 130 kg względem identycznego nadwozia stworzonego z klasycznych materiałów. Naturalnie zastosowanie tego materiału to nie tylko redukcja masy, ale także zwiększona sztywność nadwozia.
Na komfort jazdy duży wpływ będzie miało standardowe zawieszenie z systemem Dynamic Damper Control. Zastosowanie tego rozwiązania na obu osiach ma też pozytywnie wpłynąć na dynamiczną jazdę Siódemką. W ręce kierowcy BMW oddaje także poprawiony układ Active Steering, który teraz ma lepiej współgrać z xDrivem oraz z nowym systemem Executive Drive Pro, odpowiadającym za dynamiczną regulację pochylenia nadwozia.
Na pokładzie Serii 7 nie zabraknie także zaawansowanych rozwiązań technicznych niezwiązanych z mechaniką, a bardziej z elektroniką. Po raz pierwszy system iDrive będzie dostępny z ekranem dotykowym. To oczywiście nie pozbawi limuzyny BMW dużego pokrętła od sterowania, do którego już zdążyliśmy się przyzwyczaić.
Dodatkowo obsługę iDrive w nowej Serii 7 można realizować za pomocą gestów wykonywanych ręką. Będą one wykrywane przez czujnik analizujący przestrzeń w trzech wymiarach. Gestów można używać np. do odrzucania i odbierania połączeń, zwiększania głośności systemu audio oraz do obsługi różnego rodzaju aplikacji.
Nowe BMW Serii 7 G11 - wyposażenie
Przedłużone Serie 7 o rozstawie osi równym 3210 mm (140 mm więcej niż w standardzie) będą opcjonalnie wyposażane w Executive Lounge. Ten pakiet zawiera między innymi 4-strefową klimatyzację, dwa komfortowe fotele z tyłu, wyposażone w automat masujący, wentylowaną tapicerkę oraz Executive Lounge Seating (jako dodatek), konsolę typu Executive Lounge i zaawansowane centrum rozrywki multimedialnej.
Po wyposażeniu przedłużonej Siódemki w powyższy pakiet z dodatkiem ELS pozwala na odsunięcie przedniego fotela pasażera o 90 mm naprzód. Jednocześnie spod niego można wysunąć dodatkowy podnóżek. Razem z komfortowym siedzeniem pasażerskim, które można regulować w bardzo szerokim zakresie, można tym sposobem uzyskać niemal horyzontalną pozycję podróżowania.
Do dyspozycji pasażerów tylnej kanapy jest także dotykowy, 7-calowy ekran, który pozwala na wygodne sterowanie system rozrywki. Można go wyjąć z konsoli środkowej i zarządzać autem z urządzenia trzymanego wygodnie w ręce. Pozwala ono także na surfowanie po Internecie oraz do grania w mobilne gry.
Wszystkich dodatków luksusowej limuzyny BMW nie sposób wymienić, bo jak zawsze w przypadku tego typu aut, ich lista jest niezwykle długa. Na wymienienie zasługują tu jeszcze laserowe światła, które debiutowały w sportowej hybrydzie i8. Nie sposób nie wspomnieć także o systemie zdalnego parkowania, który pozwala na wjazd i wyjazd z miejsc parkingowych czy garaży bez obecności kierowcy wewnątrz auta. Sterowanie pojazdem jest częściowo zautomatyzowane. Kierowca sprawuje kontrolę nad nim wyłącznie za pomocą nowoczesnego kluczyka z wyświetlaczem (BMW Display Key).
Nowe BMW Serii 7 G11 - silniki
Pod maskę Siódemki trafi odświeżona V8 i rzędowe szóstki. Silniki są standardowo parowane z 8-biegową skrzynią automatyczną Steptronic. Opcjonalnie BMW Serii 7 można wyposażyć w napęd na cztery koła xDrive, który według producenta pracuje teraz mądrzej i skuteczniej, niż wcześniej.
W Europie auto trafi do sprzedaży w październiku. W dniu pojawienia się nowych Serii 7 w salonach, oferowane będą z 326-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 3 l (740i), 450-konnym V8 o pojemności 4,4 l (750i) oraz z 3-litrowym dieslem rozwijającym 365 KM (730d).
W 2016 roku do sprzedaży trafi 740e xDrive - hybryda typu plug-in z 2-litrowym, 4-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym. Limuzyna BMW z tym napędem ma być w stanie przejechać do 37 km na samym motorze elektrycznym.
Polskie cenniki nowego BMW Serii 7 podamy gdy tylko zostaną opublikowane.
Nowe BMW Serii 7 G11 - pakiet M Sport
Klasycznie dla BMW nowa seria 7 ma być dostępna z pakietem M Sport zawierającym między innymi przestylizowane zderzaki czy listwy progowe, czarne akcenty nadwozia oraz specjalne 19-calowe obręcze.
Od środka pakiet M Sport ma cechować się inną podsufitką Individual Anthracite, nieco inną niż przy standardowych wersjach skórzaną tapicerką Dakota oraz specjalnymi wstawkami dekoracyjnymi, oczywiście z logo ///M.
Nowe BMW Serii 7 G11 - galerie zdjęć
The all-new BMW 7 Series. Official launch film.
The all-new BMW 7 Series. All you need to know.
Zobacz także