Nowe BMW i8 Roadster - więcej mocy, mniej karoserii

BMW i8 jest jednym z najciekawszych samochodów dostępnych na rynku. Chodzi nie tylko o jego wygląd, ale też o to, że łączy cechy tradycyjnego auta sportowego z napędem hybrydowym. Od teraz model i8 będzie kusił klientów jeszcze jednym ważnym argumentem – wersją Roadster.

Nowe BMW i8 Roadster - więcej mocy, mniej karoserii
Źródło zdjęć: © Fot. BMW
Jakub Tujaka

03.12.2017 | aktual.: 01.10.2022 19:29

Niewiele osób miało okazję oglądać BMW i8 na żywo, ale gwarantuję, że wóz ten wygląda o wiele lepiej niż na zdjęciach i robi furorę wszędzie tam, gdzie się pojawi. Wszystko przez to, że karoseria bardziej przypomina statek kosmiczny z futurystycznych kreskówek, niż tradycyjne auto.

Linie auta są zarazem agresywne i lekkie. Trudno sobie wyobrazić, że można zrobić coś, żeby poprawić jego wygląd tego. Jednak projektanci BMW nie spoczęli na laurach i postanowili coś zmienić. Na szczęście zamiast na siłę coś dodawać, postanowili pozbawić auto dachu i… tylnej kanapy.

Obraz
© Fot. BMW

Skupmy się na karoserii. Na pewno dostała wzmocnienia, żeby nie stracić sztywności zamkniętego nadwozia. Oprócz tego, panele umieszczone tuż za zagłówkami pasażerów wyglądają jeszcze lepiej niż w wersji coupe. Nowy Roadster nie jest wyłącznie letnim autem, ponieważ widowiskowo można założyć nad głowy materiałowy dach. Sekwencja przemiany kabrioletu w coupe trwa 16 sekund i ma własności hipnotyczne. Można ją odpalać przy prędkości do 50 kilometrów na godzinę.

Obraz
© Fot. BMW

Oprócz pocięcia górnej części nadwozia, jak już wspomniałem, i8 roadster nie ma też tylnej kanapy. Być może w poprzedniej wersji nie była ona zbyt funkcjonalna, ale w obliczu wyzwania można było zaprosić na przejażdżkę dwie dodatkowe osoby. W i8 Roadster kierowca musi być bardziej radykalny jeśli chodzi o selekcję pasażerów, bo progi auta mogą przekroczyć jednorazowo tylko dwie osoby, ale za to mogą mieć nieco więcej bagażu, bo za oparciami siedzeń wygospodarowano dwa przestronne schowki, a tylna przestrzeń bagażowa nieco się powiększyła.

Obraz
© Fot. BMW

Kolejne dobre wiadomości zacznę od tego, że łączna moc układu hybrydowego BMW została powiększona do 369 KM. Zastrzyk 12 KM będzie nieznacznie odczuwalny w i8 z zamkniętym nadwoziem, ale zniweluje 60-kilogramową różnicę w przypadku Roadstera.

Dane techniczne i osiągi pierwszej wersji i8 mieliśmy okazję sprawdzić i można je znaleźć klikając w link, natomiast czekamy na jazdy testowe odświeżonym modelem, żeby sprawdzić, czy na samym silniku elektrycznym da się przejechać 28 kilometrów (tak obiecuje producent).

Obraz
© Fot. BMW

Na koniec warto wspomnieć, że wnętrze wzbogacono o dotykowy wyświetlać o przekątnej 8.8 cala, który służy do obsługi systemu multimedialnego.

Obraz
© Fot. BMW
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)