Nowe BMW i8 Roadster - więcej mocy, mniej karoserii
BMW i8 jest jednym z najciekawszych samochodów dostępnych na rynku. Chodzi nie tylko o jego wygląd, ale też o to, że łączy cechy tradycyjnego auta sportowego z napędem hybrydowym. Od teraz model i8 będzie kusił klientów jeszcze jednym ważnym argumentem – wersją Roadster.
03.12.2017 | aktual.: 01.10.2022 19:29
Niewiele osób miało okazję oglądać BMW i8 na żywo, ale gwarantuję, że wóz ten wygląda o wiele lepiej niż na zdjęciach i robi furorę wszędzie tam, gdzie się pojawi. Wszystko przez to, że karoseria bardziej przypomina statek kosmiczny z futurystycznych kreskówek, niż tradycyjne auto.
Linie auta są zarazem agresywne i lekkie. Trudno sobie wyobrazić, że można zrobić coś, żeby poprawić jego wygląd tego. Jednak projektanci BMW nie spoczęli na laurach i postanowili coś zmienić. Na szczęście zamiast na siłę coś dodawać, postanowili pozbawić auto dachu i… tylnej kanapy.
Skupmy się na karoserii. Na pewno dostała wzmocnienia, żeby nie stracić sztywności zamkniętego nadwozia. Oprócz tego, panele umieszczone tuż za zagłówkami pasażerów wyglądają jeszcze lepiej niż w wersji coupe. Nowy Roadster nie jest wyłącznie letnim autem, ponieważ widowiskowo można założyć nad głowy materiałowy dach. Sekwencja przemiany kabrioletu w coupe trwa 16 sekund i ma własności hipnotyczne. Można ją odpalać przy prędkości do 50 kilometrów na godzinę.
Oprócz pocięcia górnej części nadwozia, jak już wspomniałem, i8 roadster nie ma też tylnej kanapy. Być może w poprzedniej wersji nie była ona zbyt funkcjonalna, ale w obliczu wyzwania można było zaprosić na przejażdżkę dwie dodatkowe osoby. W i8 Roadster kierowca musi być bardziej radykalny jeśli chodzi o selekcję pasażerów, bo progi auta mogą przekroczyć jednorazowo tylko dwie osoby, ale za to mogą mieć nieco więcej bagażu, bo za oparciami siedzeń wygospodarowano dwa przestronne schowki, a tylna przestrzeń bagażowa nieco się powiększyła.
Kolejne dobre wiadomości zacznę od tego, że łączna moc układu hybrydowego BMW została powiększona do 369 KM. Zastrzyk 12 KM będzie nieznacznie odczuwalny w i8 z zamkniętym nadwoziem, ale zniweluje 60-kilogramową różnicę w przypadku Roadstera.
Dane techniczne i osiągi pierwszej wersji i8 mieliśmy okazję sprawdzić i można je znaleźć klikając w link, natomiast czekamy na jazdy testowe odświeżonym modelem, żeby sprawdzić, czy na samym silniku elektrycznym da się przejechać 28 kilometrów (tak obiecuje producent).
Na koniec warto wspomnieć, że wnętrze wzbogacono o dotykowy wyświetlać o przekątnej 8.8 cala, który służy do obsługi systemu multimedialnego.