Nowe Audi TT - czas dorosnąć? [aktualizacja]

Nowe Audi TT jedzie do Genewy. Zadebiutuje razem z odmianą TTS.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Piotr Wereszczyński

Nietypowa prapremiera Audi TT nie była chyba częścią planu niemieckiego producenta. Niewykluczone, że to właśnie wyciek zdjęć przed targami w Genewie przekonał go do opublikowania danych technicznych samochodu. Czy warto czekać na nowe TT?

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Nadwozie auta nie przeszło rewolucyjnej metamorfozy. Styliści Audi zrobili dokładnie to samo co w przypadku innych modeli tej firmy, czyli uporządkowali pas przedni i tylny, wprowadzając więcej prostych linii. Jak to zwykle bywa, znajdą się zarówno zwolennicy, jak i przeciwnicy takiego rozwiązania, jednak wydaje mi się, że w dziale projektowym nie posypałyby się głowy, gdyby nadwozie miało więcej polotu.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Dokładnie to samo można powiedzieć o wnętrzu. Zmiana, która od razu rzuca się w oczy, to ciekłokrystaliczny wyświetlacz, który zastąpił tradycyjne zegary. Ekran o imponującej przekątnej 12,3 cala pełni funkcję nie tylko prędkościomierza, ale też zastępuje komputer pokładowy, system multimedialny czy nawigację. Moim zdaniem lewa część deski rozdzielczej nie jest najszczęśliwszym miejscem na umieszczenie wszystkich aktualnych informacji o samochodzie. Dobrze, że pasażer ma do dyspozycji przynajmniej własny panel klimatyzacji.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

W czasach walki o niskie zużycie paliwa koniecznością była redukcja masy auta. Nowe Audi TT jest lżejsze o 50 kg od poprzednika (dane dla wersji 2,0 TFSI) i - jak zapewnia producent - prowadzi się od niego znacznie lepiej. Podczas zabaw na torze pomoże również najnowsza generacja systemu Audi magnetic ride (adaptacyjne zawieszenie), napęd quattro i progresywne wspomaganie układu kierowniczego.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Pod maską trzeciej generacji niemieckiego coupé w chwili debiutu będzie mógł znaleźć się jeden z trzech 4-cylindrowych silników:

Napęd w przypadku słabszych wersji będzie trafiał na koła przednie za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej lub na obie osie za pośrednictwem przekładni S Tronic. Klienci decydujący się na odmianę TTS będą mogli wybrać typ skrzyni biegów, jednak w tym wypadku napęd wyłącznie na przednią oś nie miałby sensu - quattro to jedyna opcja.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Różnice między TT i TTS nie kończą się na silniku. Jak przystało na samochód mający dawać więcej radości z jazdy, 310-konna wersja nowego niemieckiego coupé ma w rękawie kilka asów, które mogą zachęcić zamożniejszych klientów. W standardzie jest m.in. obniżone o 10 mm zawieszenie, standardowy system Audi drive select (opcja w TT) oraz nowe zaciski hamulców przednich.

Auto z bliska będzie można oglądać oczywiście w Genewie, gdzie może stanąć obok np. Audi S3 Cabriolet. Do sprzedaży wejdzie jeszcze w tym roku, jednak ceny zostaną podane najprawdopodobniej dopiero po genewskim salonie.

Audi TT - galeria

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/16] Źródło zdjęć: |

Audi TTS - galeria

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/11] Źródło zdjęć: |

Audi TT/TTS - szkice

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/47] Źródło zdjęć: |

[aktualizacja 5 marca]

Oto pierwsze filmy prezentujące proces budowy nowego Audi TT oraz samochód w ruchu:

2015 Audi TT Coupe

2015 Audi TT & TTS Coupe - the design

2015 Audi TT na żywo w Genewie

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |

New Audi TT S walkaround Geneva Motor Show 2014

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
model silnik moc moment obrotowy przyspieszenie 0-100 km/h prędkość maksymalna
TT 2,0 TFSI 230 KM 370 Nm 6,0 s 250 km/h
TT 2,0 TDI 184 KM 380 Nm 7,2 s 235km/h
TTS 2,0 TFSI 310 KM 380 Nm 4,7 s 250 km/h