Nowe Audi S3 debiutuje z większą mocą i ostrym wyglądem. Do wyboru Sportback i Sedan

Od lutowej zapowiedzi nowego Audi S3 minęło już sporo czasu, ale już jest - ostry kompakt z Ingolstadt w całej okazałości. Z większą mocą, napędem quattro i świetnymi osiągami. Pierwsza setka pojawi się na liczniku już po 4,8 sekundy.

Sedan i Sportback - wersje nadwoziowe są takie, jak w poprzedniku.
Sedan i Sportback - wersje nadwoziowe są takie, jak w poprzedniku.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

11.08.2020 | aktual.: 22.03.2023 10:37

Wygląd nowego S3 raczej nie jest dla nikogo zaskoczeniem. To linie, które znamy już ze standardowych wydań A3, tyle że wzbogacone o dodatkowe spojlery, większe wloty powietrza, dyfuzor i spore koła - w standardzie mają 18, a opcjonalnie 19 cali średnicy.

Klienci tak jak w poprzedniej generacji mogą wybierać spośród dwóch wersji nadwozia - Sportback i Sedan. W obu znajdziemy ten sam napęd, czyli dobrze znane, 2-litrowe TFSI, które w tym modelu generuje 310 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Całość trafia na 4 koła za pośrednictwem 7-stopniowej, automatycznej przekładni S-Tronic. Na uwagę zasługuje inteligentna kontrola trakcji, która w połączeniu z opcjonalnymi, adaptacyjnymi amortyzatorami jest w stanie znacząco minimalizować uślizgi podczas szybkich startów.

Obraz
© mat. prasowe

Osiągi nie rozczarowują. Sprint do setki trwa 4,8 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. S3 powinno jednak dawać frajdę nie tylko na prostych. Wszystko dzięki sztywno zestrojonemu podwoziu z prześwitem obniżonym o 15 mm w stosunku do standardowego wydania.

Na uwagę zasługują także w pełni wentylowane hamulce z wydajnym elektronicznym wspomaganiem, które pozwala precyzyjnie dozować siły działające na koła. O tym, jak auto sprawdza się podczas szybkiej jazdy, powinniśmy przekonać się jeszcze w 2020 roku.

Jak przystało na odmianę o sportowym charakterze, kabina kusi fotelami z lepszym trzymaniem bocznym, które w topowych wersjach będą pokryte pikowaną skórę. Uwagę zwraca też spłaszczona u dołu kierownica i spora liczba aluminiowych wstawek.

Obraz
© mat. prasowe

Standardem jest ekran multimediów o przekątnej 10,25 cala, który za dopłatą może być jeszcze większy. Nie brakuje też 10-calowych, cyfrowych zegarów i łączności z internetem pozwalającej korzystać z nawigacji na żywo i łączyć się zdalnie z pojazdem.

Przedsprzedaż nowego Audi S3 ruszy w Europie jeszcze w sierpniu. Pierwszych dostaw należy spodziewać się natomiast w październiku. Ceny na niemieckim rynku startują od 46 302 euro za Sportbacka i 47 179 euro w przypadku Sedana. Kwoty dla polskich klientów powinniśmy poznać niebawem.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/54]
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)