Nowe Audi S3 debiutuje z większą mocą i ostrym wyglądem. Do wyboru Sportback i Sedan

Sedan i Sportback - wersje nadwoziowe są takie, jak w poprzedniku.
Sedan i Sportback - wersje nadwoziowe są takie, jak w poprzedniku.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

11.08.2020 11:12, aktual.: 22.03.2023 10:37

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Od lutowej zapowiedzi nowego Audi S3 minęło już sporo czasu, ale już jest - ostry kompakt z Ingolstadt w całej okazałości. Z większą mocą, napędem quattro i świetnymi osiągami. Pierwsza setka pojawi się na liczniku już po 4,8 sekundy.

Wygląd nowego S3 raczej nie jest dla nikogo zaskoczeniem. To linie, które znamy już ze standardowych wydań A3, tyle że wzbogacone o dodatkowe spojlery, większe wloty powietrza, dyfuzor i spore koła - w standardzie mają 18, a opcjonalnie 19 cali średnicy.

Klienci tak jak w poprzedniej generacji mogą wybierać spośród dwóch wersji nadwozia - Sportback i Sedan. W obu znajdziemy ten sam napęd, czyli dobrze znane, 2-litrowe TFSI, które w tym modelu generuje 310 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Całość trafia na 4 koła za pośrednictwem 7-stopniowej, automatycznej przekładni S-Tronic. Na uwagę zasługuje inteligentna kontrola trakcji, która w połączeniu z opcjonalnymi, adaptacyjnymi amortyzatorami jest w stanie znacząco minimalizować uślizgi podczas szybkich startów.

Obraz
© mat. prasowe

Osiągi nie rozczarowują. Sprint do setki trwa 4,8 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. S3 powinno jednak dawać frajdę nie tylko na prostych. Wszystko dzięki sztywno zestrojonemu podwoziu z prześwitem obniżonym o 15 mm w stosunku do standardowego wydania.

Na uwagę zasługują także w pełni wentylowane hamulce z wydajnym elektronicznym wspomaganiem, które pozwala precyzyjnie dozować siły działające na koła. O tym, jak auto sprawdza się podczas szybkiej jazdy, powinniśmy przekonać się jeszcze w 2020 roku.

Jak przystało na odmianę o sportowym charakterze, kabina kusi fotelami z lepszym trzymaniem bocznym, które w topowych wersjach będą pokryte pikowaną skórę. Uwagę zwraca też spłaszczona u dołu kierownica i spora liczba aluminiowych wstawek.

Obraz
© mat. prasowe

Standardem jest ekran multimediów o przekątnej 10,25 cala, który za dopłatą może być jeszcze większy. Nie brakuje też 10-calowych, cyfrowych zegarów i łączności z internetem pozwalającej korzystać z nawigacji na żywo i łączyć się zdalnie z pojazdem.

Przedsprzedaż nowego Audi S3 ruszy w Europie jeszcze w sierpniu. Pierwszych dostaw należy spodziewać się natomiast w październiku. Ceny na niemieckim rynku startują od 46 302 euro za Sportbacka i 47 179 euro w przypadku Sedana. Kwoty dla polskich klientów powinniśmy poznać niebawem.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/54]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)