Nowe Audi S3 debiutuje z większą mocą i ostrym wyglądem. Do wyboru Sportback i Sedan

Od lutowej zapowiedzi nowego Audi S3 minęło już sporo czasu, ale już jest - ostry kompakt z Ingolstadt w całej okazałości. Z większą mocą, napędem quattro i świetnymi osiągami. Pierwsza setka pojawi się na liczniku już po 4,8 sekundy.

Sedan i Sportback - wersje nadwoziowe są takie, jak w poprzedniku.Sedan i Sportback - wersje nadwoziowe są takie, jak w poprzedniku.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Wygląd nowego S3 raczej nie jest dla nikogo zaskoczeniem. To linie, które znamy już ze standardowych wydań A3, tyle że wzbogacone o dodatkowe spojlery, większe wloty powietrza, dyfuzor i spore koła - w standardzie mają 18, a opcjonalnie 19 cali średnicy.

Klienci tak jak w poprzedniej generacji mogą wybierać spośród dwóch wersji nadwozia - Sportback i Sedan. W obu znajdziemy ten sam napęd, czyli dobrze znane, 2-litrowe TFSI, które w tym modelu generuje 310 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Całość trafia na 4 koła za pośrednictwem 7-stopniowej, automatycznej przekładni S-Tronic. Na uwagę zasługuje inteligentna kontrola trakcji, która w połączeniu z opcjonalnymi, adaptacyjnymi amortyzatorami jest w stanie znacząco minimalizować uślizgi podczas szybkich startów.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Osiągi nie rozczarowują. Sprint do setki trwa 4,8 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. S3 powinno jednak dawać frajdę nie tylko na prostych. Wszystko dzięki sztywno zestrojonemu podwoziu z prześwitem obniżonym o 15 mm w stosunku do standardowego wydania.

Na uwagę zasługują także w pełni wentylowane hamulce z wydajnym elektronicznym wspomaganiem, które pozwala precyzyjnie dozować siły działające na koła. O tym, jak auto sprawdza się podczas szybkiej jazdy, powinniśmy przekonać się jeszcze w 2020 roku.

Jak przystało na odmianę o sportowym charakterze, kabina kusi fotelami z lepszym trzymaniem bocznym, które w topowych wersjach będą pokryte pikowaną skórę. Uwagę zwraca też spłaszczona u dołu kierownica i spora liczba aluminiowych wstawek.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Standardem jest ekran multimediów o przekątnej 10,25 cala, który za dopłatą może być jeszcze większy. Nie brakuje też 10-calowych, cyfrowych zegarów i łączności z internetem pozwalającej korzystać z nawigacji na żywo i łączyć się zdalnie z pojazdem.

Przedsprzedaż nowego Audi S3 ruszy w Europie jeszcze w sierpniu. Pierwszych dostaw należy spodziewać się natomiast w październiku. Ceny na niemieckim rynku startują od 46 302 euro za Sportbacka i 47 179 euro w przypadku Sedana. Kwoty dla polskich klientów powinniśmy poznać niebawem.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/54] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł