Nowe Audi A6 debiutuje w wersji Allroad. Pod maską wyłącznie diesle

Po sedanie i klasycznym kombi nadszedł czas na uterenowioną odmianę nowego Audi A6. Mowa o wersji Allroad, która w wielu przypadkach może okazać się świetną alternatywą dla SUV-ów. Tym bardziej, że posiada regulowane zawieszenie i mocne silniki.

Wersja Allroad prezentuje się najbardziej bojowo z całej gamy modelu A6.Wersja Allroad prezentuje się najbardziej bojowo z całej gamy modelu A6.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Czy tego chcemy, czy nie, diesle mają się świetnie, a obecna oferta Audi jest tego najlepszym przykładem. Kilka tygodni temu koncern z Ingolstadt zaprezentował usportowione modele z linii "S", które od teraz będą oferowane wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku wersji Allroad. Klienci mogą wybrać jednego z trzech dostępnych diesli.

Pod względem wizualnym Allroad różni się od zwykłego A6 Avant przede wszystkim dodatkowymi osłonami nadwozia i podwozia, innnym wzorem felg oraz specjalną kolorystyką. Reszta jest bardzo podobna, nawet prześwit, który w standardowym ustawieniu wynosi 139 mm, niczym nie różni się od bazowego kombi.

Warto jednak wspomnieć, że zawieszenie posiada możliwość regulacji w zakresie 6 cm. W trybie Dynamic prześwit można zmniejszyć o 1,5 cm, a w najbardziej terenowym - Offroad - podnieść go o 4,5 cm. Szkoda tylko, że przy wyższych prędkościach system działa w pełni automatycznie, co wyklucza np. szybką jazdę po nieutwardzonych drogach.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Ponadto "terenowe" A6 może pochwalić się asystentami zjazdu i wjazdu, które przydadzą się podczas pokonywania wzniesień. Ich działanie polega głównie na utrzymywaniu odpowiednich obrotów silnika oraz dohamowywaniu poszczególnych kół w zależności od poziomu przyczepności. Największe ograniczenie podczas jazdy w terenie stanowić będzie prześwit oraz rozmiary nadwozia. Mocy natomiast nie powinno zabraknąć.

Rolę podstawowej jednostki pełni tu 3-litrowy diesel V6 zapewniający 231 KM mocy oraz 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dalej mamy ten sam silnik, lecz podkręcony do 286 KM i 620 Nm. Na szczycie cennika zagości natomiast wersja 55 TDI oferująca 349 KM i 700 Nm. To jednostka znana chociażby ze sportowego S6. Co ciekawe, niezależnie od wersji będziemy mieli do czynienia z tzw. miękką hybrydą oraz 8-stopniowym automatem.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Sprzedaż nowego Audi A6 Allroad ruszy jeszcze w czerwcu. Chętni mogą już składać zamówienia. Na rodzimym, niemieckim rynku auto zostało wycenione na co najmniej 61 500 euro, co stanowi równowartość około 260 tys. zł.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/17] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego