Nowa Mazda BT-50 udowadnia, że pick-up może być ładny

BT-50 to popularny pick-up Mazdy, który cieszy się sporym powodzeniem na świecie. Nie jest jednak oferowany w Polsce, a szkoda, gdyż nowa odsłona modelu jest jedną z atrakcyjniejszych wizualnie propozycji w swoim segmencie.

Mazda BT-50 wygląda naprawdę dobrze.Mazda BT-50 wygląda naprawdę dobrze.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Nowa Mazda BT-50 właśnie zaliczyła swoją wirtualną premierę. Auto wyróżnia się nie tylko nowocześniejszą techniką, lecz przede wszystkim ciekawym wyglądem wykorzystującym język stylistyczny Kodo tak charakterystyczny dla wszystkich modeli marki. To dzięki niemu nowa BT-50 zasługuje na miano jednego z najładniejszych pick-upów.

Pod względem technicznym nowa generacja BT-50 bazuje na platformie Isuzu - tej samej, co w modelu D-MAX. Poprzednia była natomiast blisko spokrewniona z Fordem Rangerem. Oznacza to nie tylko całkowicie nowe podwozie, ale też silnik - 3-litrowego diesla, który generuje 190 KM mocy i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Napęd może być realizowany poprzez wszystkie cztery koła lub tylko na tylną oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub automatu o takiej samej liczbie przełożeń. Co ważne, w planach są również wersje z mniejszym silnikiem, które powinny dołączyć do gamy pod koniec bieżącego roku.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Poza techniką BT-50 dzieli z D-MAX-em także niektóre elementy wyposażenia, jak np. panel klimatyzacji czy multimedia z 9-calowym ekranem. Co ważne, wnętrze również nie rozczarowuje w kwestii prezencji, a najbogatsze odmiany ze skórzaną tapicerką w kwestii kabiny niczym nie różnią się od komfortowych SUV-ów.

Niestety, nic nie wskazuje, aby Mazda planowała oferować ten model w Europie. Głównym rynkiem zbytu nowej BT-50 ma być Australia, gdzie auto zresztą miało swoją oficjalną premierę.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/14] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀