Nowa koncepcja Skody w Genewie [wideo]
Skoda zaprezentowała w Genewie koncepcyjną Octavię hatchback. A nie, przepraszamy, to Vision D, nowa droga Skody, niemająca nic wspólnego z dotychczasowymi modelami.
08.03.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:27
Stoisko Skody zdominowały dwie rzeczy: koncepcyjny model Vision D oraz nowe logo koncernu z Mlada Boleslav, które debiutuje właśnie na tym samochodzie. Co można powiedzieć o propozycji Skody? Prostsze linie i niezbyt skomplikowany, choć nowoczesny design - tak można scharakteryzować to auto, a tym samym wygląd przyszłych modeli Skody, bo firma nie ukrywa, że Vision D to "mapa drogowa" dla kolejnych modeli.
Wielkiej rewolucji nie ma, a samochód wielu skojarzył się z unowocześnioną Octavią w wersji hatchback. Widać, kto jest właścicielem Skody - marka czerpie zarówno z Audi (przednie lampy), jak i z Volkswagena (linia boczna). Vision D ma także sporo wspólnych cech z prezentowanym tuż obok stoiska Skody Seatem IBX. Auta wyglądają, jakby projektował je ten sam zespół designerów. Trzeba jednak przyznać, że samochód wygląda atrakcyjnie. Ładnie komponuje się płynne połączenie dachu z pokrywą bagażnika. Logo zostało ono umieszczone na samym środku samochodu – z tego punktu wyprowadzono wszystkie kontury auta.
Skoda Vision D - Geneva Motor Show 2011
Poprzez zaprezentowany koncept Skoda chce udowodnić, że możliwe jest połączenie efektownego wyglądu z funkcjonalnością. Vision D jest pierwszym samochodem czeskiego producenta z nowym logo marki. Nie zmieniło się ono zbytnio - zyskało więcej zieleni i jest bardziej wygładzone. Dziennikarze w Genewie ochrzcili je mianem "ogolonego ekologicznego Indianina".
Nowy model ma zwiększyć wyniki sprzedaży. Jak podkreślają przedstawiciele Skody, seryjnie produkowane auto, które powstałoby na bazie VisionD, miałoby być przemyślane, dopracowane i niedrogie. Ma umocnić pozycję Skody i całej grupy Volkswagena w Indiach, Chinach i Rosji.