Nowa Kia cee’d (2016) niebawem w polskich salonach
W polskich salonach poliftowa Kia cee’d zadebiutuje jeszcze w tym roku, najpewniej we wrześniu. Co zmieniło się w odświeżonym, koreańskim kompakcie?
26.06.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:53
Na pierwszy rzut oka trudno dostrzec jakiekolwiek różnice. Inaczej narysowano przedni zderzak, który teraz ma chromowane obwódki świateł przeciwmgłowych. Grill ma nowy wzór, a tylne lampy są już w pełni diodowe. Nowy jest też wzór aluminiowych felg. Kosmetyczne zmiany przeprowadzono we wnętrzu. To tyle, ale w Kii cee’d więcej zmian zaszło pod maską.
Zrewidowano parametry jednostek napędowych, a gamę benzyniaków uzupełniono o litrowy, trzycylindrowy silnik z turbodoładowaniem. Motor oznaczony jako 1.0 T-GDI ma oczywiście bezpośredni wtrysk benzyny, który wraz z turbosprężarką zapewnia 120 KM mocy oraz 172 Nm momentu obrotowego. Maksymalna wartość momentu jest dostępna w przedziale 1500-4000 obr./min.
Silnik 1,6 CRDI został poddany technicznym zmianom w celu optymalizacji pod kątem zużycia paliwa. Zmiany miały na celów przede wszystkim zmniejszenie tarcia i poprawienie charakterystyki cieplnej. Odświeżony diesel w wersji podstawowej osiąga 110 KM, mocniejszy 128 KM, a w cee’d GT Line 136 KM. Z najmocniejszym silnikiem będzie współpracowała nowa przekładnia 7-DCT, czyli dwusprzęgłówka znana również z Hyundaia.
Oczywiście oferta jednostek napędowych do tego modelu obejmie również pozostałe, dostępne dotąd silniki benzynowe 1,4 MPI i 1,6 GDI o mocy odpowiednio 100 i 136 KM oraz małego diesla 1,4 CRDI o mocy 90 KM. Na chwilę obecną nie wiadomo jeszcze czy w Polsce pojawi się wersja 1,6 T-GDI z benzynowym motorem o mocy 204 KM. Sportowa wersja Kii pro_cee’d może przyspieszyć do 100 km/h w 7,6 s. Dla poprawy akustycznych doznań kierowców w tym modelu pojawił się dodatkowy generator dźwięku układu wydechowego. Wszystkie silniki Kii cee’d spełniają normę emisji spalin Euro 6.
Zobacz także