Nowa Dacia Logan zyskała polski cennik. Jest wyraźnie droższa, ale w standardzie ma LPG

Różnica w cenie między nowym a starym Loganem wydaje się spora, ale rekompensuje ją wyposażenie
Różnica w cenie między nowym a starym Loganem wydaje się spora, ale rekompensuje ją wyposażenie
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Dacia
Filip Buliński

02.04.2021 08:18, aktual.: 16.03.2023 14:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Dacia podzieliła się polskim cennikiem nowego Logana. W porównaniu do starej wersji jest sporo droższy, jednak w zamian otrzymał sporo przydatnego wyposażenia. Możemy m.in. zapomnieć o tanio wyglądających czarnych zderzakach w bazowej wersji, ale klimatyzacja wciąż wymaga dopłaty.

Aż 20 tys. zł – tyle wynosi różnica między cenami bazowych odmian nowej i starej Dacii Logan. W pierwszej chwili można wręcz pomyśleć, że pojazd straci przez to jeden ze swoich kluczowych argumentów. Trzeba jednak zaznaczyć, że nowy Logan jest znacznie lepiej wyposażony i ma nie tylko ograniczoną do 2 liczbę wariantów wyposażenia (wcześniej były 3), ale także okrojoną gamę silnikową – na chwilę obecną dostępny jest tylko 100-konny TCe z instalacją gazową. Podobnie jak w Sandero, zabrakło diesli.

Nowa Dacia Logan
Nowa Dacia Logan© fot. mat. prasowe/Dacia

Chociaż wiele estetycznych i funkcjonalnych drobnostek, jak zderzaki w kolorze nadwozia, komputer pokładowy, centralny zamek, 6-biegowa skrzynia manualna czy dzielona tylna kanapa, zawiera teraz już bazowa wersja, to klimatyzacja wciąż wymaga 1700 zł dopłaty. W opcjach znalazł się także system multimedialny obsługujący z Apple Car Play i Android Auto. W przeciwieństwie natomiast do Sandero, w Loganie nawet w opcji nie występuje automatyczna skrzynia biegów.

Dacia Logan – ceny dla wersji silnikowych

  • 1.0 TCe 100 LPG (100 KM) 6MT – od 52 900 zł

Zbiornik gazu uniemożliwia zamontowanie pełnowymiarowego koła zapasowego, ale dzięki temu nie cierpi przestrzeń bagażowa, która wynosi imponujące 528 litrów. Co ciekawe, według danych technicznych Dacia Logan "na gazie" pojedzie szybciej niż na benzynie – w rubryce "prędkość maksymalna", dla pierwszego paliwa podano wartość 186 km/h, a dla drugiego – 181 km/h. Powiedzenie "przełącz na benzynę, będę wyprzedzał" straciło więc właśnie ważność.

Wersje wyposażenia Dacii Logan

  • Essential – od 52 900 zł – bazowy wariant Dacii Logan zawiera m.in. zderzaki w kolorze nadwozia, dzieloną w stosunku 1/3-2/3 tylną kanapę, poduszki powietrzne czołowe, boczne i kurtynowe, system wspomagania ruszania pod górę, połączenie alarmowe e-Call, centralny zamek sterowany z klucza, elektrycznie sterowane szyby przednie, kolumnę kierowniczą regulowaną na wysokość, wielofunkcyjną kierownicę, radio DAB, komputer pokładowy, 2 głośniki z przodu, połączenie Bluetooth oraz uchwyt na smartfona z aplikacją do sterowania multimediami.Za stosunkowo niewielkimi opłatami możemy dokupić szereg dodatków. Poza wspomnianą klimatyzacją, w opcjach znajdziemy lakier metalizowany za 2000 zł, tylne czujniki parkowania za 700 zł, światła przeciwmgłowe za 450 zł, 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego z Android Auto i Apple Car Play za 1200 zł czy regulacja fotela kierowcy na wysokość i głębokość z podłokietnikiem za 900 zł.
  • Comfort – od 56 400 zł – ten wariant oferuje dodatkowo zewnętrzne klamki i lusterka w kolorze nadwozia, osłonę chłodnicy w kolorze chromu, obicie deski rozdzielczej i podłokietników drzwiowych tkaniną, światła przeciwmgłowe, elektrycznie sterowane lusterka boczne, klimatyzację manualną, automatycznie włączane światła mijania i wycieraczki, regulacja fotela kierowcy na głębokość, modułowy bagażnik z wyjmowaną podłogą, 8-calowy wyświetlacz dotykowy systemu multimedialnego z Apple Car Play i Android Auto oraz 4 głośniki.Do pakietu Comfort lista dodatków jest znacznie dłuższa. Możemy dokupić klimatyzację automatyczną za 1200 zł, kartę Keyless Entry za 700 zł, elektrycznie podnoszone tylne szyby za 350 zł, a także takie opcje jak podgrzewane siedzenia, przednie i tylne czujniki parkowania, kamerę cofania, asystenta monitorowania martwego pola, automatyczny hamulec ręczny, rozkładane stoliki w oparciach siedzeń, których ceny zależą od wersji pakietu, w którym występują.
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (28)