Novitec zabrał się za McLarena 720S Spider. Poprawił nie tylko wygląd, ale też osiągi

Choć trudno uwierzyć mi w to, że "zwykły" wygląd McLarena 720S Spider może komuś nie wystarczyć, to niemiecki tuner Novitec nie tylko w to uwierzył, ale i podjął odpowiednie kroki, by pragnienie tych osób zaspokoić. Po kuracji superauto generuje 805 KM i rozpędzi się do 346 km/h.

Novitec ograniczył sprzedaż pakietu N-Largo do 15 sztukNovitec ograniczył sprzedaż pakietu N-Largo do 15 sztuk
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

Niemiecki tuner Novitec już jakiś czas temu zaprezentował swoją propozycję indywidualizacji dla właścicieli McLarena 720S w wersji Coupe. Teraz przyszedł czas na Spidera. Pakiet modyfikacji otrzymał nazwę N-Largo i ozdobi jedynie 15 superaut.

Z zewnątrz auto otrzyma pakiet ospojlerowania z włókna węglowego, który godzinami dopracowywali w tunelu aerodynamicznym tunerzy Noviteca, oraz felgi Vossen o rozmiarze 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu. Fakt, samochód z tymi dodatkami wygląda oszałamiająco, ale według mnie traci przez to swój dżentelmeński, brytyjski charakter.

720S otrzymał z zewnątrz m.in. ospojlerowanie z włókna węglowego oraz 20- i 21-calowe felgi Vossen
720S otrzymał z zewnątrz m.in. ospojlerowanie z włókna węglowego oraz 20- i 21-calowe felgi Vossen © fot. mat. prasowe

Prace nie ograniczyły się wyłącznie do nadwozia. Inżynierowie namieszali także przy komputerze sterującym jednostką, a układ wydechowy został zaprojektowany od nowa. Poskutkowało to podniesieniem mocy z 720 do 805 KM, a maksymalnego momentu obrotowego – z 770 do 878 Nm.

Podwójnie doładowane, 4-litrowe V8 katapultuje 720S N-Largo Spider do 100 km/h w 2,7 sekundy (o 0,2 sekundy szybciej niż fabryczna wersja), a wskazanie prędkości zatrzyma się na 346 km/h (o 5 km/h więcej niż fabryka przewidziała). Z kolei przyspieszenie od 0 do 200 km/h zajmie teraz tylko 7,5 sekundy (0,4 sekundy szybciej niż zwykły McLaren 720S Spider).

Wnętrze może zostać urządzone tak, jak tylko klient sobie tego zażyczy
Wnętrze może zostać urządzone tak, jak tylko klient sobie tego zażyczy © fot. mat. prasowe

Novitec urządzi wnętrze w całości według upodobań klienta. Skórzano-alcantarowe wykończenie będzie mogło mieć taki odcień, jaki tylko sobie zamarzymy. Oby tylko nikomu nie wpadł do głowy jaskraworożowy.

Choć Novitec nie podał do publicznej wiadomości ceny pakietu N-Largo, z pewnością nie będzie on tani. Między innymi dlatego, że jest limitowany do 15 sztuk, a poza tym, podnosi moc i osiągi samochodu, który w bazowej wersji kosztuje blisko 1,5 mln zł.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/10] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony