"Norma Euro 7 nie ma sensu". Tavares krytykuje nadchodzące zmiany i wyjaśnia dlaczego

Szef koncernu Stellantis na ostatniej konferencji ponownie skrytykował nadchodzące normy emisji Euro 7. Tavares określił zmiany jako bezsensowne i bezużyteczne w obliczu postępującej elektryfikacji.

Carlos Tavares, chief executive officer of Stellantis NV, speaks during a press event at the 2023 CES event in Las Vegas, Nevada, US, on Thursday, Jan. 5, 2023. For the first time, CES has a theme: how technology is addressing the worlds biggest challenges. Photographer: Bridget Bennett/Bloomberg via Getty ImagesCarlos Tavares jest jednym z największych krytyków Euro 7 w branży motoryzacyjnej
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg
Aleksander Ruciński

Podczas niedawnej sesji pytań i odpowiedzi z udziałem Carlosa Tavaresa podniesiono temat ostrzejszych norm emisji spalin Euro 7, które mają obowiązywać od 2025 roku. Szef koncernu Stellantis nie szczędził gorzkich słów na ten temat.

Tavares stwierdził, że ostrzejsze limity zanieczyszczeń takich jak tlenki azotu i tlenki węgla proponowane dla norm Euro 7 są bezużyteczne i w obecnych czasach przynoszą efekt przeciwny do zamierzonego. Zmuszają bowiem producentów do skupiania się na ekstremalnej optymalizacji silników spalinowych, chwilę przed nastąpieniem pełnej elektryfikacji.

"To nie jest przydatne, za to jest kosztowne, nie przynosi żadnych korzyści klientom ani środowisku. Kwestia emisji silników spalinowych jest obecnie czymś, co nie ma żadnego sensu" - wyjaśnił Tavares cytowany przez Reutersa.

Szef koncernu Stellantis nie po raz pierwszy krytykuje normy Euro 7, zmuszające producentów do inwestowania w dalszy rozwój jednostek spalinowych, które zaledwie kilka lat później mają zostać całkowicie zakazane w nowych autach w Europie.

Wyjaśnił, że w związku z tym Stellantis ograniczy swoje zaangażowanie w Euro 7 do minimum, skupiając się na maksymalnym przyspieszeniu przystępnej cenowo elektryfikacji.

Wybrane dla Ciebie
Nowe zasady programu NaszEauto. Bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto. Bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa