No i jest! Honda VFR1200F i pierwsze testy (wideo)

Zanim jeszcze pojawiła się na rynku już przykuwała uwagę świata motoryzacji. Rodziła falę plotek, domysłów, a parametry, a przede wszystkim silnik V4 ekscytował wszystkich dziennikarzy. Później był koncept, pierwsze fotki z testów drogowych, a dziś oficjalnie możemy powiedzieć, że nadeszła - Honda VFR1200F. Przełom, czy z wielkiej chmury mały deszcz?

Obraz
Damian Zarzycki

Zanim jeszcze pojawiła się na rynku już przykuwała uwagę świata motoryzacji. Rodziła falę plotek, domysłów, a parametry, a przede wszystkim silnik V4 ekscytował wszystkich dziennikarzy. Później był koncept, pierwsze fotki z testów drogowych, a dziś oficjalnie możemy powiedzieć, że nadeszła - Honda VFR1200F. Przełom, czy z wielkiej chmury mały deszcz?

Najpierw Honda ujawniła swoje plany, które brzmiały, sami przyznacie górnolotnie. W Internecie pojawiła się opinia pijarowców japońskiego koncernu, która brzmiała mniej więcej tak*: "zapomnijcie o tym co było, bo Honda V4 jest przełomem, który dumnie i z podniesionym czołem wprowadzi nas w drugą dekadę XXI wieku"*. Później pojawiło się trochę szczegółów odnośnie samego silnika - pisaliśmy o tym w tym artykule. Później dziennikarze MCN złapali Hondę VFR1200F "w akcji", dzięki czemu w sieci pojawiły się fotki - o tym pisaliśmy tutaj. Teraz - mamy oficjalną premierę.

Na japońskim torze w Sugo grupa dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata cierpliwie czeka na swoją kolej. Jazdy testowe są wyliczone, co do minuty, a wszystko odbywa się pod czujnym okiem byłego sportowca MotoGP - Tohru Ukawa. W końcu swoje 25 minut ma dziennikarz MCN - Andy Downes, który napisał o swoich pierwszych wrażeniach z nową Hondą. To jaka ona jest?

Obraz

A jest niezwykle komfortowa i prosta w wyczuciu i prowadzeniu (mimo swoich 267 kilogramów). Jego zdaniem już po pierwszym okrążeniu można wyczuć charakterystykę pracy i poczuć niezwykłą przyjemność z jazdy. Komfortowa jazda to nie znaczy nudna! Bo silnik V4 jest dynamiczny (170 koni mechanicznych), pozwala na naprawdę szybką jazdę. System ABS kontroluje wychodzenie z zakrętów, ale nadal czuć, że to kierowca ma pełnię władzy, a nie technologia. No i dźwięk! Zdaniem Downesa brzmienie silnika przypomina te z myśliwców bojowych.

Wkrótce pojawią się pełne recenzję motocykla. Co wy sądzicie o nowej Hondzie VFR1200F? Warto było czekać? Czy jak na przełom nie jest taka atrakcyjna?

Źródło: Motorcyclenews

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Chińczycy chcą produkować w Europie. Wiemy gdzie
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Oto następca Ceeda. Kia K4 wjedzie do Europy
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Zwolnią 1000 osób. Popyt niższy od oczekiwanego
Test: Ford Mustang GTD – żarty się skończyły
Test: Ford Mustang GTD – żarty się skończyły
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
RPO chce łagodniej. Zmiany w punktach karnych zwykłym ludziom nie pomogą [OPINIA]
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Tesla Cybertruck traci najtańszą wersję. Szybko poszło
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Straż pożarna ma nowe auta. To Fordy Capri z niespodzianką pod maską
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Posypały się mandaty. Policjanci skupili się na konkretnych kierowcach
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Będzie nowa obwodnica przy granicy. Wiemy kiedy
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Ruszyła akcja policji. Będzie trwała przez tydzień
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka jak trzeba
Test: Toyota Hilux GR Sport II – dokładnie taka jak trzeba