Nissan Skyline GT‑R KPGC10 | Kontynentalne klasyki

Drugie miejsce w ankiecie na najlepszego klasyka lat 70-tych na rynku azjatyckim zdobył Nissan Skyline GT-R KPGC10. To już drugi raz, kiedy Skyline pojawia się w naszym cyklu! Poprzednio poznaliśmy słabszą odmianę Skyline, teraz czas na prawdziwego mocarza.

Nissan Skyline GT-R
Nissan Skyline GT-R
Piotr Mazanek

16.11.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:49

Drugie miejsce w ankiecie na najlepszego klasyka lat 70-tych na rynku azjatyckim zdobył Nissan Skyline GT-R KPGC10. To już drugi raz, kiedy Skyline pojawia się w naszym cyklu! Poprzednio poznaliśmy słabszą odmianę Skyline, teraz czas na prawdziwego mocarza.

Sedan czy coupe?

Użytkownicy Autokult.pl zdecydowali, że coupe jest lepsze od sedana. Jednak historia obu wersji jest ze sobą ściśle powiązania i nie mogłem o tym nie wspomnieć. Co ciekawe dwudrzwiowy Nissan przetrwał do roku 2002, podczas gdy jego protoplasta zakończył swoją karierę na trzech generacjach.

Serce jak dzwon

[block position="inside"]8483[/block]*[url=http://www.dailymotion.pl/pl/channel/auto]

[/url]*


Sercem naszego klasyka był czterocylindrowy silnik DOHC S20 I6 p pojemności 2 l. Motor generował podobnie jak w przypadku sedana 160 koni mechanicznych. Jednak w przypadku lżejszego coupe rozkład mocy do masy prezentował się znacznie lepiej – 0,15 KM/ 1 kg. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki to 180 Nm osiągany przy prędkości obrotowej 5600 rpm.

Klasyka w designie

Nissan Skyline GT-R z GT4
Nissan Skyline GT-R z GT4

Pierwszy rzut oka na ogólną sylwetkę Nissana Skyline GT-R KPGC10 wywołuje przyjemne uczucia. Azjatycki producent postawił na klasyczne rozwiązania, które nie zawiodły przy okazji poprzednich modeli. Stąd przed nami dobrze skalibrowany szkielet prostego auta, który nie rzuca swoim wyglądem na kolana, ale w zamian jest po prostu poprawny.

Ciekawostka

Obraz

Źródło: JBskylineWikipedia

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)