Nissan Leaf Nismo RS. Emocjonująca wyścigówka napędzana prądem

Nismo to sportowy oddział Nissana, który odpowiada za tworzenie najbardziej emocjonujących modeli japońskiej marki. Najnowszy z nich naprawdę robi wrażenie. To elektryczny, wyścigowy Leaf, w który w niczym nie przypomina drogowego oryginału.

Wygląda pięknie, a co ważniejsze - jest skuteczny.Wygląda pięknie, a co ważniejsze - jest skuteczny.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Wystarczy rzut oka na dopracowane aerodynamicznie nadwozie, aby śmiało stwierdzić, że to jeden z najlepiej wyglądających Nissanów w historii. Z cywilnym Leafem łączą go wyłącznie detale takie jak kształt grilla, czy oświetlenie. No i oczywiście elektryczny napęd, lecz z tą różnicą, że tutaj zdecydowanie imponuje mocą.

Nismo pochwaliło się swoim najnowszym dziełem na kilka dni przed oficjalną premierą. Debiut zaplanowano na 2 grudnia. Wówczas, na specjalnym pokazie w Tokio, Nissan zaprezentuje nowy bolid Formuły E, a Leaf Nismo RC ma uświetnić to wydarzenie. Miła niespodzianka, która zaskakuje nie tylko wyglądem, ale i mocą oraz osiągami.

Do napędu użyto tu dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy 327 KM i maksymalnym momencie obrotowym, wynoszącym 640 Nm. Takie parametry pozwalają osiągać setkę w zaledwie 3,4 sekundy. Warto wspomnieć, że to wynik o 50% lepszy, niż w przypadku poprzednika. Trzeba bowiem wiedzieć, że zeszła generacja Leafa, także miała swoją ostrą odmianę.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Baterie zasilające silniki elektryczne ważą sporo. Mimo to inżynierom udało się uzyskać niewielką masę całkowitą, która wynosi 1220 kg. Było to możliwe dzięki zastosowaniu nadwozia w całości zbudowanego z włókna węglowego. Na torze liczy się także właściwe wyważenie, dlatego też każdy z silników został umieszczony na oddzielnych osiach. Dzięki temu Leaf Nismo RC jest również pojazdem czteronapędowym.

Co zaskakujące, większość elementów napędu, w tym baterie, przeszczepiono z drogowego Leafa. Reszta została jednak znacząco zmieniona. Pozbyto się również "zbędnych" elementów wyposażenia. Wszystko po to by Leaf był jak najbardziej konkurencyjnym pojazdem na torze.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/26] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik