Niemcy zrobili najdziwniejszą skrobaczkę na świecie. Genialny patent

Każdej zimy pojawia się problem związany z lodem i śniegiem, który gromadzi się na naczepach ciężarówek, powodując zagrożenia na drogach. Chociaż na parkingach znajdują się rampy do ich usuwania, ich liczba oraz dostępność pozostawiają wiele do życzenia. Niemcy wpadli na inny pomysł.

Nadmuchiwana ściągaczka jest podobno bardzo lekkaNadmuchiwana ściągaczka jest podobno bardzo lekka
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | TruckTollo

Serwis internetowy 40ton.net opisywał innowacyjne rozwiązanie przygotowane przez firmę TruckTollo. Stworzyła dwa produkty, które mogą pomóc kierowcom ciężarówek w radzeniu sobie z problemem lodu i śniegu na dachach naczep.

Pierwsze rozwiązanie, o nazwie Breaker, to proste, ale efektywne urządzenie - nadmuchiwany rękaw, montowany pod dachem naczepy. Jego celem jest zmiana płaskiej powierzchni dachu na dwuspadową, co zmniejsza ryzyko osadzania się lodu i śniegu. Pomimo że produkt ten ma już swoje odpowiedniki u innych producentów, wciąż cieszy się dużą popularnością.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Opony całoroczne vs. sezonowe - argumenty za i przeciw

Kolejne urządzenie, Dozer, jest autorskim projektem TruckTollo. Działa jak nadmuchiwana ściągaczka, umożliwiając kierowcy bezpieczne usunięcie śniegu i lodu z dachu naczepy nie opuszczając poziomu drogi. Jest lekkie, łatwe w użyciu, a jego napompowanie możliwe jest przy użyciu przenośnego kompresora. Po spuszczeniu powietrza zajmuje niewiele miejsca.

Teoria wygląda obiecująco, ale jak wypada w praktyce? Serwis 40ton.net przywołuje test Dozera, opublikowany na blogu "Christians Blog," prowazdonym przez niemieckiego kierowcę ciężarówek. Test wykazał, że urządzenie faktycznie jest lekkie i proste w obsłudze, jednak nie zawsze jest w pełni skuteczne. Do wad użytkownicy zaliczają hałaśliwość kompresora oraz wysoką cenę produktu, który kosztuje 1750 euro.

TruckTollo | Eisfreie Dächer in wenigen Minuten

Wybrane dla Ciebie
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech