Niemcy dłubią w Ferrari FF – Novitec FF Stufe 1 (2012)

FF to najbardziej kontrowersyjnie wyglądający model Ferrari od czasów 250 GT SWB Breadvana. Oczywiście i tym wozem zajęła się firma Novitec i chyba wyszło jej to całkiem nieźle. Oto ponad 700-konny Novitec FF.

Obraz
Olgierd Lachowski

Model FF zdecydowanie odcina się stylem od spokojnie wyglądającego (o ile w ogóle można tak napisać o Ferrari) poprzednika – 612 Scaglietti. Wyglądające nieco koślawo na przygotowanych przez Ferrari zdjęciach auto (mowa o FF) dużo lepiej prezentuje się na ilustracjach robionych przez niezależnych fotografów.

Obraz

I nagle okazuje się, że nietypowy tył w tym wozie pasuje do niego jak ulał, a co więcej, wydaje się, że poprzednik FF musiał wyglądać bardzo podobnie. To wszystko świadczy o tym, że zrywając z klasycznymi liniami modelu 612 Scaglietti, Ferrari raczej w stopę sobie nie strzeliło.

Zespół pracowników firmy Novitec uważał jednak, że każde auto da się poprawić – nawet tak udane według nich jak FF.

Obraz

Prace zaczęto od modyfikacji nadwozia. Oczywiście nie są to zmiany wielkie, ale jednak zauważalne. Z przodu znalazło się miejsce dla niewielkiego spojlera pod zderzakiem, z boku są nowe nakładki na progi i inne oprawy lusterek zewnętrznych. Z kolei z tyłu ulepszone Ferrari ma listwę na pokrywie bagażnika, niewielki spojler dachowy, nowy dyfuzor i przyciemnione światła.

Obraz

Każda z części jest wykonana z kompozytu węglowego i może być, na życzenie klienta, pokryta farbą w dowolnym kolorze. Skoro już o włóknie węglowym mowa, to Novitec funduje swojemu najnowszemu dziełu także kompozytowy dach lub, co mniej prawdopodobne, okleja oryginalny dach folią.

W przypadku zmian wizualnych u Noviteca nie mogło zabraknąć też nowych kół. Tuner postawił na felgi NF4, które z przodu mają rozmiar 9,0 x 21” (jedna felga waży 9,9 kg), a z tyłu 12,0 x 22” (jedna waży 13,5 kg). Do pomalowanych na czarno obręczy dopasowano opony Pirelli o rozmiarach 255/30 R 21 (przód) i 315/25 R 22 (tył).

Obraz

Za kołami kryje się seryjny układ hamulcowy, a jeszcze głębiej nowe krótsze sprężyny śrubowe (na razie nie ma regulowanego zawieszenia w ofercie).

Silnik włoskiej maszyny także zyskał kilkadziesiąt koni mechanicznych. Fabryczna 12-cylindrowa widlasta jednostka napędowa o objętości skokowej 6,3 l rozwija moc 660 KM przy 8000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 683 Nm przy 6000 obr./min.

Obraz

W ulepszonym motorze pojawił się nowy elektroniczny sterownik, dzięki któremu maksymalne bezpieczne obroty wału korbowego zostały podniesione do 8250 obr./min. Do tego tuner dołożył sportowy układ wydechowy z reaktorami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych. „Wydech” zakończony jest czterema rurami wykonanymi z inconelu. Całość waży 16 kg mniej od fabrycznego układu wylotowego.

Obraz

Po modyfikacjach Ferrari rozwija moc 702 KM przy 8200 obr./min i maksymalny moment obrotowy 714 Nm przy 6200 obr./min. Napęd nadal przekazywany jest najpierw do 7-biegowej zautomatyzowanej dwusprzęgłowej skrzyni przekładniowej, a następnie na tylne oraz przednie koła.

Dzięki mocniejszemu silnikowi Novitec FF Stufe 1 rozpędza się do 340 km/h. Niestety, czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h nie jest znany.

Obraz

Ciekawe, kiedy pojawi się wersja z doładowaniem i ile będzie miała mocy.

Dane techniczne

  • Typ: V12, 65supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6262 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 702 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 112,11 KM/l (seryjny – 105,40 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 714 Nm przy 6200 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 398 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 21” NF4
  • Koła tylne: 12,0 x 22” NF4
  • Opony przednie: 255/30 R 21 Pirelli
  • Opony tylne: 315/25 R 22 Pirelli

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1860 kg (- 20 kg)
  • Stosunek masy do mocy: 2,65 kg/KM (seryjny – 2,85 kg/KM)
  • Długość: 4907 mm
  • Szerokość: 1953 mm
  • Rozstaw osi: 2990 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 340 km/hblock position=\inside5447/block

Źródło: Novitec

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów