Niemcy dłubią w Ferrari FF – Novitec FF Stufe 1 (2012)

FF to najbardziej kontrowersyjnie wyglądający model Ferrari od czasów 250 GT SWB Breadvana. Oczywiście i tym wozem zajęła się firma Novitec i chyba wyszło jej to całkiem nieźle. Oto ponad 700-konny Novitec FF.

Obraz
Olgierd Lachowski

Model FF zdecydowanie odcina się stylem od spokojnie wyglądającego (o ile w ogóle można tak napisać o Ferrari) poprzednika – 612 Scaglietti. Wyglądające nieco koślawo na przygotowanych przez Ferrari zdjęciach auto (mowa o FF) dużo lepiej prezentuje się na ilustracjach robionych przez niezależnych fotografów.

Obraz

I nagle okazuje się, że nietypowy tył w tym wozie pasuje do niego jak ulał, a co więcej, wydaje się, że poprzednik FF musiał wyglądać bardzo podobnie. To wszystko świadczy o tym, że zrywając z klasycznymi liniami modelu 612 Scaglietti, Ferrari raczej w stopę sobie nie strzeliło.

Zespół pracowników firmy Novitec uważał jednak, że każde auto da się poprawić – nawet tak udane według nich jak FF.

Obraz

Prace zaczęto od modyfikacji nadwozia. Oczywiście nie są to zmiany wielkie, ale jednak zauważalne. Z przodu znalazło się miejsce dla niewielkiego spojlera pod zderzakiem, z boku są nowe nakładki na progi i inne oprawy lusterek zewnętrznych. Z kolei z tyłu ulepszone Ferrari ma listwę na pokrywie bagażnika, niewielki spojler dachowy, nowy dyfuzor i przyciemnione światła.

Obraz

Każda z części jest wykonana z kompozytu węglowego i może być, na życzenie klienta, pokryta farbą w dowolnym kolorze. Skoro już o włóknie węglowym mowa, to Novitec funduje swojemu najnowszemu dziełu także kompozytowy dach lub, co mniej prawdopodobne, okleja oryginalny dach folią.

W przypadku zmian wizualnych u Noviteca nie mogło zabraknąć też nowych kół. Tuner postawił na felgi NF4, które z przodu mają rozmiar 9,0 x 21” (jedna felga waży 9,9 kg), a z tyłu 12,0 x 22” (jedna waży 13,5 kg). Do pomalowanych na czarno obręczy dopasowano opony Pirelli o rozmiarach 255/30 R 21 (przód) i 315/25 R 22 (tył).

Obraz

Za kołami kryje się seryjny układ hamulcowy, a jeszcze głębiej nowe krótsze sprężyny śrubowe (na razie nie ma regulowanego zawieszenia w ofercie).

Silnik włoskiej maszyny także zyskał kilkadziesiąt koni mechanicznych. Fabryczna 12-cylindrowa widlasta jednostka napędowa o objętości skokowej 6,3 l rozwija moc 660 KM przy 8000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 683 Nm przy 6000 obr./min.

Obraz

W ulepszonym motorze pojawił się nowy elektroniczny sterownik, dzięki któremu maksymalne bezpieczne obroty wału korbowego zostały podniesione do 8250 obr./min. Do tego tuner dołożył sportowy układ wydechowy z reaktorami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych. „Wydech” zakończony jest czterema rurami wykonanymi z inconelu. Całość waży 16 kg mniej od fabrycznego układu wylotowego.

Obraz

Po modyfikacjach Ferrari rozwija moc 702 KM przy 8200 obr./min i maksymalny moment obrotowy 714 Nm przy 6200 obr./min. Napęd nadal przekazywany jest najpierw do 7-biegowej zautomatyzowanej dwusprzęgłowej skrzyni przekładniowej, a następnie na tylne oraz przednie koła.

Dzięki mocniejszemu silnikowi Novitec FF Stufe 1 rozpędza się do 340 km/h. Niestety, czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h nie jest znany.

Obraz

Ciekawe, kiedy pojawi się wersja z doładowaniem i ile będzie miała mocy.

Dane techniczne

  • Typ: V12, 65supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6262 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 702 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 112,11 KM/l (seryjny – 105,40 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 714 Nm przy 6200 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 398 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 21” NF4
  • Koła tylne: 12,0 x 22” NF4
  • Opony przednie: 255/30 R 21 Pirelli
  • Opony tylne: 315/25 R 22 Pirelli

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1860 kg (- 20 kg)
  • Stosunek masy do mocy: 2,65 kg/KM (seryjny – 2,85 kg/KM)
  • Długość: 4907 mm
  • Szerokość: 1953 mm
  • Rozstaw osi: 2990 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 340 km/hblock position=\inside5447/block

Źródło: Novitec

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł