Nic wielkiego – Gemballa 911 Carrera GT Aerokit (2012) [Genewa 2012]

Na tle aut Rufa wóz przedstawiony przez Gemballę wygląda skromnie pod każdym względem. Jaki jest nowy wóz Gemballi?

Obraz
Olgierd Lachowski

Bazą dla tego samochodu jest Porsche 911 Carrera, czyli coupé uzbrojone w 3,4-litrowy, 6-cylindrowy przeciwsobny silnik o mocy 350 KM przy 7400 obr./min i momencie obrotowym 390 Nm przy 5600 obr./min. Fani tuningu i Gemballi będą na pewno rozczarowani tym, że pod maską Porsche nic się nie zmieniło.

Obraz

Za to nadwozie wygląda trochę inaczej niż w samochodzie fabrycznym, a to dlatego, że tuner z Leonberg zaprojektował do 911 pakiet stylistyczny zwany GT Aerokit. W porównaniu z modyfikacjami karoserii, których Gemballa dokonuje w Tornado i Mistrale, te zastosowane w Porsche 911 są dość skromne.

Obejmują one przedni zderzakospojler z dodatkowymi wlotami po zewnętrznej stronie oryginalnych otworów wentylacyjnych, skromne listwy progowe, niewielki fartuch pod tylnym zderzakiem, 21-calowe koła i nowe końcówki rur wydechowych.

Obraz

Większe felgi o ładnym wzorze świetnie pasują do reszty samochodu, gorzej niestety jest z rurami wydechowymi. Ich potrójne końcówki w takim wozie wyglądają, delikatnie mówiąc, tak sobie. Na szczęście zamawiając GT Aerokit, można zrezygnować z ostatniego elementu.

Według niemieckiego tunera to dopiero początek prac nad tym modelem Porsche i za jakiś czas możemy spodziewać się prezentacji wersji Avalanche, czyli takiej, która będzie wyposażona w wiele spojlerów i silnik o ogromnej mocy rzędu 650-700 KM. Prawdopodobnie auto będzie oparte na Carrerze S.

Obraz

Na salonie w Genewie oprócz 911 Carrery GT można podziwiać budzące dużo więcej kontrowersji Panamerę Turbo Mistrale i Cayenne Turbo Tornado.

Dane techniczne

  • Typ: B6
  • Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3436 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 350 KM przy 7400 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 101,86 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 390 Nm przy 5600 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, manualna lub 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa PDK
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 21”
  • Koła tylne: 21”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1455 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,16 kg/KM
  • Długość: 4491 mm
  • Szerokość: 1808 mm
  • Wysokość: 1303 mm
  • Rozstaw osi: 2450 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Droższe prawo jazdy. Rząd przygotował projekt przepisów
Droższe prawo jazdy. Rząd przygotował projekt przepisów
Tak umilał sobie podróż. 22-latek zatrzymany na S7
Tak umilał sobie podróż. 22-latek zatrzymany na S7
Potrącił pieszego i uciekł. Są zarzuty dla 80-latka
Potrącił pieszego i uciekł. Są zarzuty dla 80-latka
Ford Mondeo nadal żyje. Właśnie przeszedł facelifting
Ford Mondeo nadal żyje. Właśnie przeszedł facelifting
Wrócili do Polski. Właśnie otwierają drugi salon
Wrócili do Polski. Właśnie otwierają drugi salon
Zwolnili głównego stylistę. Odpowiadał za kontrowersyjny projekt
Zwolnili głównego stylistę. Odpowiadał za kontrowersyjny projekt
Znamy daty. To wtedy w życie wejdą nowe przepisy
Znamy daty. To wtedy w życie wejdą nowe przepisy
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Obywatelskie zatrzymanie: pijany kierowca ciężarówki wpadł na MOP-ie
Siedem oszczędnych kombi z drugiej ręki. Palą mniej niż 5 l/100 km
Siedem oszczędnych kombi z drugiej ręki. Palą mniej niż 5 l/100 km
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Było pożegnanie, jest wskrzeszenie. Alfa Romeo przywraca Giulię i Stelvio Quadrifoglio w edycji Collezione
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
Otwarcie na dniach. Jest data dla kluczowej drogi
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
911 jako PHEV? Porsche tłumaczy, czemu to nie wchodzi w grę
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀