Następca Nissana GT-R będzie hybrydą?

Już od 4 lat Nissan GT-R udowadnia, że dobra sportowa maszyna nie musi kosztować milionów euro i pomimo zarzutów braku motoryzacyjnej duszy zdołał zebrać sporą grupę wiernych fanów. Czy sympatycy się nie odwrócą, gdy na pomoc doładowanej V-szóstce przyjdzie silnik elektryczny?

Obraz
Piotr Wereszczyński

Już od 4 lat Nissan GT-R udowadnia, że dobra sportowa maszyna nie musi kosztować milionów euro i pomimo zarzutów braku motoryzacyjnej duszy zdołał zebrać sporą grupę wiernych fanów. Czy sympatycy się nie odwrócą, gdy na pomoc doładowanej V-szóstce przyjdzie silnik elektryczny?

Nissan GT-R bez wątpienia jest obecnie jedną z lepszych torowych maszyn, jakie można dostać na rynku. Bardzo dobre osiągi w połączeniu ze świetną ceną sprawiają, że pomimo wielu głosów krytyki nazwanie tego auta kiepskim byłoby po prostu nieuczciwe. Każdego roku samochód przechodzi szereg ulepszeń, które sprawiają, że czasy osiągane na torach wyścigowych są coraz lepsze. Z czasem dojdzie jednak do sytuacji, z jaką spotkało się m.in. Porsche 911 GT3 RS.

W miarę prac nad kolejnymi odmianami GT-R producent znajdzie się w końcu w sytuacji, w której dalszy fabryczny tuning będzie niemożliwy. Nissan doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego już teraz zaczynają pojawiać się pierwsze plotki o następcy samochodu. Wieści głoszą, że obecna generacja będzie dostępna jeszcze przez 3 lata, przy czym z każdym nowym rokiem modelowym auto nadal będzie przechodziło kosmetyczne zmiany. Jak wynika z informacji uzyskanych przez jeden z serwisów internetowych, dyrektor Nissana dał już zielone światło dla prac nad następcą samuraja.

Obraz

Nowy Nissan GT-R wjedzie do salonów najprawdopodobniej pod koniec roku 2017, zatem do debiutu pozostaje dużo czasu. Nie powstrzymuje to jednak fali plotek i spekulacji na temat rozwiązań technicznych w drugiej generacji japońskiego sportowca. Pierwsze przecieki mówią o zastosowaniu napędu hybrydowego, w którym silnik elektryczny miałby wspomagać mniejszą, 3,7-litrową V-szóstkę. Zgodnie z założeniami miałoby to wpłynąć pozytywnie na emisję dwutlenku węgla, ale również zapewni więcej momentu obrotowego. Jeżeli wierzyć plotkom, nowy GT-R otrzyma również system start-stop oraz możliwość odłączania części cylindrów.

Źródło: Motortrend

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów