Najtańszy hot hatch znika z rynku. Chętni muszą się pospieszyć

Po prawie sześciu latach od rozpoczęcia produkcji Volkswagen postanowił zakończyć sprzedaż modelu Up! GTI. Chętni nie mogą już składać zamówień. Na szczęście w salonach zostało jeszcze trochę egzemplarzy.

Volkswagen Up GTIVolkswagen Up GTI
Źródło zdjęć: © Autokult | Michał Zieliński
Aleksander Ruciński

Małe, szybkie (i tanie) hatchbacki to wymierający gatunek. Większość producentów znacząco poszła w górę z mocą, ale i cenami. Wyjątkiem był Volkswagen Up! GTI łączący lekkie, małe nadwozie ze 115-konnym silnikiem 1.0. Choć takie parametry nie brzmią zbyt imponująco, autku nie brakuje wigoru. Ci, którzy chcieliby się o tym przekonać, muszą się jednak pospieszyć.

Rzecznik Volkswagena w rozmowie z "Top Gear" potwierdził zakończenie sprzedaży Up!-a GTI. Firma zrealizuje dotychczasowe zamówienia oraz rozdysponuje egzemplarze na stockach, a pozostałych klientów odeśle z kwitkiem.

Volkswagen nie planuje bezpośredniego następcy, czemu trudno się dziwić. Coraz trudniej bowiem robić tanie i atrakcyjne auta. Europejskie przepisy oraz inflacja w ciągu kilku lat wywindowały ceny Up!-a GTI z okolic 50 do ponad 80 tys. zł.

To dużo pieniędzy, choć z drugiej strony, wciąż stosunkowo niewiele jak na wstęp do świata hot hatchy. Małe GTI było najtańszą propozycją w tej klasie. Wygląda na to, że jedyną alternatywą w kwocie do 100 tys. zł pozostanie Suzuki Swift Sport.

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił