Na SUV-a od McLarena jeszcze poczekamy. Jest ku temu ważny powód

Dyrektor generalny McLarena Michael Leiters przyznał, że SUV od Brytyjczyków szybko się nie pojawi. Bynajmniej jednak nie chodzi tutaj o chęć tworzenia innych samochód, a o chłodną kalkulację i spojrzenie na obecny stan marki.

McLaren 720S (2022)McLaren 720S (2022)
Źródło zdjęć: © Autokult | Konrad Skura
Kamil Niewiński

SUV-y są na naszym rynku absolutnym standardem. Możemy znaleźć je w ofercie niemal każdego producenta, a do tego grona dołączają powoli nawet marki luksusowe i sportowe. Lamborghini jako pierwsze wpłynęło na te wody, prezentując model Urus. Prawdziwą sensacją była również premiera Ferrari Purosangue, nie mówiąc już o Astonie Martinie, który w segment SUV-ów i crossoverów wszedł bardzo mocno.

Wydawać by się mogło, że w tej walce w tyle pozostał McLaren, który nadal nie ma w swojej ofercie żadnego modelu tego typu. Dla niektórych fanów jest to oczywiście zaleta, lecz z drugiej strony SUV-y czy crossovery najzwyczajniej w świecie dobrze się sprzedają, a przecież sytuacja finansowa McLarena już od dłuższego czasu jest nie do pozazdroszczenia.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

McLaren kontra zaśnieżona droga w Kanadzie. Świadek nagrał wszystko telefonem

Paradoksalnie jednak to właśnie ona sprawia, że McLaren nie stworzył i na razie nie stworzy żadnego SUV-a. Mówił o tym w rozmowie z "ANEurope" Michael Leiters, dyrektor generalny brytyjskiej marki. 

Nie wejdziemy w ten segment, dopóki nie wejdziemy na stabilną drogę ku uzyskaniu rentowności naszego podstawowego biznesu. Rok 2028 to najwcześniejsza data premiery, jaką mogę sobie na dzisiaj wyobrazić.

Michael Leiters,
dyrektor generalny McLarena

W 2022 r. McLaren sprzedał 2188 aut względem 4806 jeszcze w 2018 r. Również w 2022 r. producent zaliczył straty na poziomie 335 mln funtów. Czy wypuszczenie SUV-a nie powinno być teraz naturalnym ruchem, dzięki któremu możliwe będzie zwiększenie sprzedaży i przychodów? Inne marki przecież taką decyzję podjęły. Cóż, na to pytanie może chyba sobie odpowiedzieć tylko sam McLaren.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł