Mustang Mustangowi nierówny...

O ile lepszy jest Ford Mustang 2011 od swojego poprzednika z 2010 roku? Jesteśmy w stanie to ocenić dokładnie. Co do jednej dziesiątej sekundy!

Obraz
Michal Grygier

O ile lepszy jest Ford Mustang 2011 od swojego poprzednika z 2010 roku? Jesteśmy w stanie to ocenić dokładnie. Co do jednej dziesiątej sekundy!

Rozwój w motoryzacji jest ciągły i nieubłagany. Jeżeli firma wypuszcza na rynek nową generacją, pewne jest, że kolejna będzie jeszcze lepsza. Porównajcie sobie pierwszego Golfa z lat siedemdziesiątych z generacją numer sześć. Bez porównania. Mało tego, nawet ta sama generacja jest zupełnie inna w nowej, rocznikowej wersji. Poniżej przykład najlepszy i obiektywny. Ford Mustang GT500 ostatniej generacji oraz ten z gamy 2011.

Ford zapowiada, że nowe Mustangi V6 oraz GT (model rocznikowy 2011) będą o wiele lepsze od swoich poprzedników. Jednak największą różnicę widać w najmocniejszej wersji GT500, aucie które darzę wielką miłością. Amerykański producent przedstawił właśnie nowe video na którym widać wspomniany wyżej "rozwój". Jak się ujawnił? Poprzez czasy na torze wyścigowym.

Miejsce akcji - tor wyścigowy Virginia International Speedway.

Bohater - Mustang GT500 (2011)

Jedna nitka toru ma długość 4,1 mili. Inżynierowie Forda byli pewni, że nowa jednostka napędowa pod maską z aluminiowym blokiem znacznie poprawi czas przejazdu (w porównaniu do poprzednika). Stawiali, że uda się urwać około trzech sekund. W końcowym efekcie urwali... dziewięć sekund! Ostateczny czas przejazdu tego toru w Mustangu GT500 wynosi teraz 2:58.5 s.

Postęp to dobra rzecz. Szczególnie w takiej legendzie jaką jest Mustang. Cóż, teraz czas zaprosić Panów z Forda na Nurburgring.

Źródło: YT

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony