Morgan Supersport bez tajemnic. Nowa era brytyjskiej klasyki
Brytyjska marka Morgan żegna się z modelem Plus Six, wprowadzając na rynek jego następcę – Supersport. Nowy samochód łączy retro design z nowoczesną technologią, oferując zwiększoną sztywność nadwozia i mocniejszy silnik.
Morgan Supersport, inspirowany koncepcyjnym modelem Midsummer, to znacznie więcej niż tylko lifting poprzednika. Nowa aluminiowa platforma zapewnia o 10% większą sztywność skrętną, a zastosowanie opcjonalnego dachu z włókna węglowego zwiększa ją o kolejne 10%.
Unikalną cechą Supersporta jest możliwość wymiany dachów. Standardowy materiałowy dach można zastąpić lakierowanym, karbonowym hardtopem ważącym jedynie 19,7 kg. Wersja coupé otrzymała duże, zakrzywione tylne okno, które poprawia widoczność.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
BMW X6 - konkurencja musiała zdjąć sztormiaki
Mimo nieznacznego wzrostu wagi w porównaniu z Plus Six, Supersport waży tylko 1170 kg, czyli tyle co Mazda MX-5 RF. Jednak pod maską kryje się znacznie więcej mocy. Zastosowano tu 3,0-litrowy turbodoładowany silnik R6 BMW B58, generujący 335 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 267 km/h.
Wnętrze Supersporta łączy klasyczny styl z nowoczesnymi akcentami. Drewniana deska rozdzielcza z analogowymi wskaźnikami została uzupełniona o cyfrowy ekran przed kierowcą. Nowoczesny selektor ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów pochodzący z BMW podkreśla współczesny charakter auta. Niestety, nie przewidziano wersji z manualną skrzynią biegów.
Morgan już przyjmuje zamówienia na Supersporta w Wielkiej Brytanii, gdzie cena zaczyna się od 85 000 funtów. Cóż, tanio nie jest, ale chętnych raczej nie zabraknie.