Mocniejszy luksus – B&B A8 3.0 TFSI quattro Stufe 3 (2012)

Produkowane od 2009 roku Audi A8 na razie nie jest zbyt często modyfikowane przez tunerów. Jedną z pierwszych firm, które zajęły się ulepszaniem niemieckiej limuzyny, jest B&B. Tuner proponuje wzmocnienie wozu z 3-litrowym silnikiem benzynowym.

Mocniejszy luksus – B&B A8 3.0 TFSI quattro Stufe 3 (2012)
Olgierd Lachowski

11.07.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:39

Produkowane od 2009 roku Audi A8 na razie nie jest zbyt często modyfikowane przez tunerów. Jedną z pierwszych firm, które zajęły się ulepszaniem niemieckiej limuzyny, jest B&B. Tuner proponuje wzmocnienie wozu z 3-litrowym silnikiem benzynowym.

Mierzące ponad 5,1 m długości superluksusowe auto z Ingolstadt może być wyposażone w kilka różnych silników, wśród których jest 3-litrowa doładowania jednostka napędowa. Motor w układzie V6 jest zamontowany z przodu wzdłużnie. Wspomagana sprężarką mechaniczną jednostka w fabrycznych ustawieniach dysponuje mocą 290 KM przy 4850-6500 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 420 Nm przy 2500-4850 obr./min.

A-ósemka uzbrojona jest w napęd na cztery koła o nazwie quattro, do którego moment obrotowy dociera przez 8-biegową automatyczną skrzynię biegów.

Mocny silnik i zaawansowane rozwiązania techniczne w kwestii układu napędowego, a także stosunkowo nieduża masa własna samochodu (jak na te rozmiary) sprawiają, że Audi potrzebuje 6,10 s na osiągnięcie 100 km/h i rozpędza się do ograniczonych elektronicznie 250 km/h.

B&B proponuje trzy poziomy modyfikacji opisywanego silnika. W najwyższym z nich specjaliści z Siegen-Birlenbach dokonują wielu zmian. Pierwszym krokiem jest podniesienie o około 0,25 bara ciśnienia doładowania sprężarki mechanicznej.

Do tego dostosowywane są mapy wtrysku paliwa i zapłonu. Kolejnym punktem jest polerowanie kanałów dolotowych do jednostki silnikowej oraz usunięcie ogranicznika prędkości maksymalnej. Ostatni krok to instalacja sportowego układu wydechowego, który zapewni atrakcyjniejsze brzmienie silnika.

Obraz

Po ulepszeniach Audi A8 3.0 TFSI quattro legitymuje się mocą 408 KM i maksymalnym momentem obrotowym 540 Nm przy 2700 obr./min. B&B nie podaje czasu przyspieszania od 0 do 100 km/h, ale informuje, że auto osiąga 282 km/h prędkości maksymalnej. Koszt tej przeróbki wynosi 5950 euro.

Dodatkowo tuner oferuje koła z felgami o dwóch wzorach. Obręcze mogą mieć średnicę od 18” do nawet 23”. W opisywanym samochodzie zaniechano jednak zmiany kół.

B&B dokonuje też ulepszeń w 4,2-litrowym benzynowcu i w dwóch motorach o zapłonie samoczynnym – 3.0 TDI i 4.2 TDI.

Dane techniczne

  • Typ: V6
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2995 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor
  • Moc maksymalna: 408 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 136,23 KM/l (seryjny – 96,83 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 540 Nm przy 2700 obr./min
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 8,0 x 17”
  • Koła tylne: 8,0 x 17”
  • Opony przednie: 235/60 R 17
  • Opony tylne: 235/60 R 17

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1830 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,49 KM/kg
  • Długość: 5137 mm
  • Szerokość: 1949 mm
  • Wysokość: 1460 mm
  • Rozstaw osi: 2992 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 282 km/hblock position=\inside5306/block

Źródło: B&B

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)