Mitsubishi L200 bez gwiazdek w testach zderzeniowych Latin NCAP

Może się wydawać, że duże samochody z automatu są bardzo bezpieczne i zapewniają ochronę pasażerom samą konstrukcją. Bynajmniej. Odpowiednik Euro NCAP z Ameryki Łacińskiej poddał testom m.in. dużego pick-upa Mitsubishi, który nie był wyposażony praktycznie w żadne systemy bezpieczeństwa.

W Ameryce Łacińskiej, bazowa wersja Mitsubishi L200 nie ma choćby jednej poduszki powietrznej czy nawet napinaczy pasów bezpieczeństwaW Ameryce Łacińskiej, bazowa wersja Mitsubishi L200 nie ma choćby jednej poduszki powietrznej czy nawet napinaczy pasów bezpieczeństwa
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

Jeśli wydawało wam się, że mamy czasy, gdy poduszki powietrzneabsolutnym minimum w podstawowym wyposażeniu nowych aut na całym świecie, niestety jesteście w błędzie. O ile w Europie odpowiednie przepisy nakładają na producentów obowiązek montowania airbagów, o tyle na rynku Ameryki Łacińskiej nie jest to obligatoryjne.

Dlatego też Mitsubishi oferuje w tamtejszych krajach swojego flagowego pick-upa w bazowej wersji bez żadnych poduszek powietrznych, napinaczy pasów bezpieczeństwa, ani systemu przypominającego o ich zapięciu.

Mitsubishi L200 - No Airbags

Samochód został poddany czołowemu zderzeniu, w wyniku którego uzyskał 0 gwiazdek za ochronę dorosłych (0 pkt na 34 możliwych) i 2 gwiazdki za ochronę dzieci (20,49 pkt na 49 możliwych). Zanotowano znaczne obrażenia nóg oraz krytyczne obrażenia klatki piersiowej, karku i głowy w przypadku kierowcy, a u pasażera - podobne obrażenia nóg, nieco mniejsze obrażenia klatki i karku niż u kierowcy, oraz brak obrażeń głowy.

  • To duże rozczarowanie dla Latin NCAP oraz klientów z Ameryki Łacińskiej, który dodatkowo podważa kwestię etyki producentów samochodów w podejściu do klienteli. Na takich rynkach jak Europa, L200 wyposażone jest w standardzie m.in. w 7 poduszek powietrznych oraz system ESC (elektroniczny system stabilizacji) – mówi sekretarz generalny Latin NCAP Alejandro Furas.

Mitsubishi zareagowało na oburzenie i zapewniło, że od lutego 2020 roku, będzie montowało w modelu L200 przeznaczonym na tamtejsze rynku napinacze pasów bezpieczeństwa oraz 2 poduszki powietrzne w standardzie. Latin NCAP przewiduje, że pozwoli to na uzyskanie przez samochód jedynie 2 gwiazdek w teście zderzeniowym.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach