Mitsubishi L200 bez gwiazdek w testach zderzeniowych Latin NCAP

Może się wydawać, że duże samochody z automatu są bardzo bezpieczne i zapewniają ochronę pasażerom samą konstrukcją. Bynajmniej. Odpowiednik Euro NCAP z Ameryki Łacińskiej poddał testom m.in. dużego pick-upa Mitsubishi, który nie był wyposażony praktycznie w żadne systemy bezpieczeństwa.

W Ameryce Łacińskiej, bazowa wersja Mitsubishi L200 nie ma choćby jednej poduszki powietrznej czy nawet napinaczy pasów bezpieczeństwaW Ameryce Łacińskiej, bazowa wersja Mitsubishi L200 nie ma choćby jednej poduszki powietrznej czy nawet napinaczy pasów bezpieczeństwa
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Filip Buliński

Jeśli wydawało wam się, że mamy czasy, gdy poduszki powietrzneabsolutnym minimum w podstawowym wyposażeniu nowych aut na całym świecie, niestety jesteście w błędzie. O ile w Europie odpowiednie przepisy nakładają na producentów obowiązek montowania airbagów, o tyle na rynku Ameryki Łacińskiej nie jest to obligatoryjne.

Dlatego też Mitsubishi oferuje w tamtejszych krajach swojego flagowego pick-upa w bazowej wersji bez żadnych poduszek powietrznych, napinaczy pasów bezpieczeństwa, ani systemu przypominającego o ich zapięciu.

Mitsubishi L200 - No Airbags

Samochód został poddany czołowemu zderzeniu, w wyniku którego uzyskał 0 gwiazdek za ochronę dorosłych (0 pkt na 34 możliwych) i 2 gwiazdki za ochronę dzieci (20,49 pkt na 49 możliwych). Zanotowano znaczne obrażenia nóg oraz krytyczne obrażenia klatki piersiowej, karku i głowy w przypadku kierowcy, a u pasażera - podobne obrażenia nóg, nieco mniejsze obrażenia klatki i karku niż u kierowcy, oraz brak obrażeń głowy.

  • To duże rozczarowanie dla Latin NCAP oraz klientów z Ameryki Łacińskiej, który dodatkowo podważa kwestię etyki producentów samochodów w podejściu do klienteli. Na takich rynkach jak Europa, L200 wyposażone jest w standardzie m.in. w 7 poduszek powietrznych oraz system ESC (elektroniczny system stabilizacji) – mówi sekretarz generalny Latin NCAP Alejandro Furas.

Mitsubishi zareagowało na oburzenie i zapewniło, że od lutego 2020 roku, będzie montowało w modelu L200 przeznaczonym na tamtejsze rynku napinacze pasów bezpieczeństwa oraz 2 poduszki powietrzne w standardzie. Latin NCAP przewiduje, że pozwoli to na uzyskanie przez samochód jedynie 2 gwiazdek w teście zderzeniowym.

Wybrane dla Ciebie

Imponująca kariera. Teraz nagle został szefem giganta
Imponująca kariera. Teraz nagle został szefem giganta
Auta nie wyjadą z polskiej fabryki. Stellantis zakończył projekt
Auta nie wyjadą z polskiej fabryki. Stellantis zakończył projekt
Maserati może jeszcze zaskoczyć powrotem do V8. Stellantis już to zrobił w Dodge'u
Maserati może jeszcze zaskoczyć powrotem do V8. Stellantis już to zrobił w Dodge'u
Metoda starych kierowców. Tak bez problemu oszczędzają paliwo
Metoda starych kierowców. Tak bez problemu oszczędzają paliwo
Pierwsza jazda: tankujesz benzynę, jeździsz jak elektrykiem. Nowy e-Power naprawdę jest oszczędniejszy
Pierwsza jazda: tankujesz benzynę, jeździsz jak elektrykiem. Nowy e-Power naprawdę jest oszczędniejszy
Autopilot w sądzie. Rodziny ofiar pozywają Teslę
Autopilot w sądzie. Rodziny ofiar pozywają Teslę
Ogłosił "trudną, ale konieczną decyzję". Japończycy zwijają interes
Ogłosił "trudną, ale konieczną decyzję". Japończycy zwijają interes
Rzadkie auto rozbite w Alpach. Trzeba było wezwać specjalistów
Rzadkie auto rozbite w Alpach. Trzeba było wezwać specjalistów
Wielka wtopa Amerykanów. Sprzedaż spadła o 90 proc.
Wielka wtopa Amerykanów. Sprzedaż spadła o 90 proc.
"Bestia z Francji" już na drogach. Pałac Elizejski zapomniał o jednym
"Bestia z Francji" już na drogach. Pałac Elizejski zapomniał o jednym
BMW M2 dostanie torowy pakiet aerodynamiczny. Znamy datę premiery
BMW M2 dostanie torowy pakiet aerodynamiczny. Znamy datę premiery
Nowa marka w Polsce. Samochód za 700 zł miesięcznie
Nowa marka w Polsce. Samochód za 700 zł miesięcznie