Mitsubishi ASX (2023): ceny, silniki, dane techniczne
Nowe Mitsubishi ASX w marcu 20203 r. zadebiutowało w salonach i wreszcie poznaliśmy jego ceny. Następca dość starego już modelu wchodzi na rynek z nowym wcieleniu i z dobrą ceną, bo zaczynającą się od 99 990 zł. Jednak najbardziej spodoba wam się wyposażenie już bazowej wersji.
02.03.2023 13:39
Mitsubishi ASX (2023) – podstawowe dane techniczne
Nowe Mitsubishi ASX jest technicznie kopią znanego od kilku lat Renaulta Captura. Dlatego ma takie same wymiary, czyli długość 4227 mm, szerokość 1554 mm oraz wysokość 1567 mm. Rozstaw osi to 2639 mm. Pojemność bagażnika wynosi od 429 do 536 litrów za sprawą możliwości przesuwania tylnej kanapy. Auto wyposażono w 48-litrowy zbiornik paliwa, niezależnie od wersji napędu.
Zobacz także
Mitsubishi ASX (2023) - wersje wyposażenia
Mitsubishi ASX jest dostępny w pięciu wersjach wyposażenia i czterech silnikowych, ale łącznie jest tylko siedem konfiguracji wyposażenia i napędu. Dostępne specyfikacje to:
- Invite + Style z silnikiem 1.0T: cena od 99 990 zł,
- Invite + Style + Cold z silnikiem 1.3T (140 KM): cena od 111 990 zł,
- Intense + Style + Cold z silnikiem 1.3T (140 KM): cena od 120 990 zł,
- Intense + Style + Cold z silnikiem 1.3T (158 KM): cena od 128 990 zł,
- Intense + Style + Cold + Navi z silnikiem 1.3T (140 KM): cena od 124 990 zł,
- Intense + Style + Cold + Navi z silnikiem 1.6 hybryda: cena od 141 990 zł,
- Instyle z silnikiem 1.3T (158 KM): cena od 145 990 zł.
Mitsubishi ASX (2023) – silniki
Auto jest dostępne tylko z przednim napędem w czterech odmianach silnikowych. Jeden z nich to klasyczny benzyniak, dwa to większe i mocniejsze miękkie hybrydy, a na szczycie gamy jest pełna hybryda.
Dostępne wersje silnikowe:
Benzynowy 1.0T 91 KM 6MT: Podstawowy benzyniak turbo o pojemności 1,0 litra oraz mocy 91 KM. Oddaje 160 Nm momenty obrotowego i jest sparowany z 6-biegową skrzynią manualną. Do setki przyspiesza w czasie 14 sekund, a producent obiecuje spalanie na poziomie 6,2 l/100 km.
Benzynowy 1.3T 140 KM 6MT MHEV: miękka hybryda współpracuje tu z silnikiem 1,3 litra turbo generującym 140 KM mocy. Napęd przenoszony jest przez 6-biegowy manual. Czas rozpędzania do 100 km/h to 10,3 s. Średnie zużycie paliwa to 5,8 l/100 km.
Benzynowy 1.3T 158 KM 7DCT MHEV: podobna jednostka jak wyżej, ale o mocy 158 KM i zespolona z 7-biegowym automatem dwusprzęgłowym. To najdynamiczniejsza odmiana zdolna rozpędzić ASX-a w czasie 8,5 s do 100 km/h. Jedyna, której prędkość maksymalna przekracza 200 km/h. Spala średnio 5,9 l/100 km.
Hybryda 1.6 143 KM AT: hybryda z silnikiem wolnossącym 1,6 litra o mocy 94 KM. Cały napęd rozwija moc systemową 144 KM i jest drugim pod względem dynamiki. Czas rozpędzania do 100 km/h to 9,9 s. Moc przekazuje na koła przekładnia wielotrybowa. Napęd ten cechuje się najniższym spalaniem wynoszącym 4,7 l/100 km.