Mercedes wyprzedzi Audi w 2015?

Klasa premium jest obok samochodów sportowych chyba najbardziej dochodowym dla producentów sektorem rynku motoryzacyjnego. Nic więc dziwnego, że tutaj walczy się o każdy sprzedany samochód. Eksperci ujawnili swoje diagnozy dotyczące rywalizacji trzech gigantów klasy premium: Audi, BMW i Mercedesa.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Klasa premium jest obok samochodów sportowych chyba najbardziej dochodowym dla producentów sektorem rynku motoryzacyjnego. Nic więc dziwnego, że tutaj walczy się o każdy sprzedany samochód. Eksperci ujawnili swoje diagnozy dotyczące rywalizacji trzech gigantów klasy premium: Audi, BMW i Mercedesa.

W ciągu kilku ostatnich lat można zaobserwować, że producenci klasy premium stawiają na jak największe możliwości personalizacji auta. To dlatego na starym kontynencie dostępnych jest tyle SUV-ów w różnych rozmiarach, a w konfiguratorach na stronach internetowych widnieje tak długa lista dodatków, zahaczających momentami o absurdy.

Im więcej modeli oferuje dany producent, teoretycznie może on spełnić wymagania szerszego grona odbiorców. Obecna sytuacja w klasie premium jest bardzo jasna. Najwięcej aut sprzedaje BMW, które wypada najkorzystniej w stosunku ceny do jakości. Na drugim miejscu znajduje się obecnie Audi, które w 2011 roku zepchnęło na najniższy stopień podium Mercedesa. Firma ze Stuttgartu, która uważana jest przecież za synonim luksusu, nie zamierza odpuszczać.

Obraz

Zdaniem ekspertów z Centrum Badań Samochodowych z uniwersytetu Duisburg-Essen, Mercedes odzyska swoją drugą pozycję w 2015 roku. Jeśli wierzyć ich przewidywaniom, Mercedes sprzeda wówczas 1,68 mln samochodów, podczas gdy Audi zaledwie 1,63 mln aut.

Dla Mercedesa brzmi to bardzo optymistycznie. Firma ze Stuttgartu pracuje obecnie nad wprowadzeniem nowych modeli bazujących na platformie MFA, a także przeprowadziła facelifting większości aut w ofercie. Audi także nie zamierza jednak odpuszczać i zapowiada, że do 2020 roku będzie sprzedawało 2 miliony samochodów rocznie.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Co dalej z Octavią? Dyrektor Škody tłumaczy, jak chce wrócić na pozycję lidera w Polsce
Co dalej z Octavią? Dyrektor Škody tłumaczy, jak chce wrócić na pozycję lidera w Polsce
Rowerzysta płaci 2500 zł. Policja się nie patyczkuje
Rowerzysta płaci 2500 zł. Policja się nie patyczkuje
Pierwsza jazda nowym VW T-Roc. Zamaskowanym i na prawym fotelu, ale co miałem się dowiedzieć, to już wiem
Pierwsza jazda nowym VW T-Roc. Zamaskowanym i na prawym fotelu, ale co miałem się dowiedzieć, to już wiem
Test: Mercedes Klasy C 300 de Kombi - czy hybrydowy diesel ma sens?
Test: Mercedes Klasy C 300 de Kombi - czy hybrydowy diesel ma sens?
Chińczycy rozbili bank. Mniej niż 100 tys. zł za hybrydowego SUV-a
Chińczycy rozbili bank. Mniej niż 100 tys. zł za hybrydowego SUV-a
Pierwsza jazda: hybrydowy KGM Torres - nareszcie krok w dobrym kierunku
Pierwsza jazda: hybrydowy KGM Torres - nareszcie krok w dobrym kierunku
Retro Motor Show 2025. Święto Klasycznej Motoryzacji startuje w Poznaniu
Retro Motor Show 2025. Święto Klasycznej Motoryzacji startuje w Poznaniu
Widać zmianę na stacjach. Mamy prognozy na przyszły tydzień
Widać zmianę na stacjach. Mamy prognozy na przyszły tydzień
Masz coś takiego w aucie? Sferyczny plastik ma swoją rolę
Masz coś takiego w aucie? Sferyczny plastik ma swoją rolę
Ten lakier Bentleya kosztuje więcej niż nowiutki Mercedes
Ten lakier Bentleya kosztuje więcej niż nowiutki Mercedes
Będzie nowa ekspresówka. Wiemy gdzie i kiedy
Będzie nowa ekspresówka. Wiemy gdzie i kiedy
Sprzedali tylko 34 auta. Jest decyzja w sprawie polskiego rynku
Sprzedali tylko 34 auta. Jest decyzja w sprawie polskiego rynku