Mercedes-Maybach GLS 600. Cena sprawia, że to najdroższy SUV w gamie marki

Choć jest SUV-em, raczej będzie traktowany jak limuzyna. Skupiono się tu głównie na tylnej części pojazdu, choć szofer też nie może narzekać.
Choć jest SUV-em, raczej będzie traktowany jak limuzyna. Skupiono się tu głównie na tylnej części pojazdu, choć szofer też nie może narzekać.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

21.08.2020 05:59, aktual.: 22.03.2023 10:32

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Polski importer podał cenę Mercedesa-Maybacha GLS 600, czyli najbardziej luksusowego i tym samym najdroższego SUV-a w swojej ofercie. To limuzyna, która potrafi wjechać w teren i nie zmusza swojego właściciela do schylania się przy wsiadaniu, lecz wysuwa mu elektrycznie próg.

Wykonany z wysokiej jakości skóry, drewna i innych drogich materiałów Mercedes-Mabach GLS 600 jest najdroższym SUV-em marki. Ocieka chromem, a jego opcjonalne 23-calowe obręcze kół tkwią w tak wielkich nadkolach, że zostało jeszcze sporo miejsca na opony.

Na masce stoi tradycyjny znak mercedesa, ale pod nim na grillu znajdziemy napis "maybach". Logo tej submarki znajdziemy m.in. na słupkach z tyłu, żeby nie było wątpliwości, że nie jest to zwykły mercedes. Auto z dyskrecją nie ma wiele wspólnego - jest ostentacyjne. A do tego ma dwukolorowe nadwozie.

Wnętrze jest oczywiście luksusowe, ale głównym obszarem pozostaje drugi rząd siedzeń. Kanapę można zostawić standardową lub zamówić z szerokim panelem środkowym, na którym znajdują się elementy do sterowania choćby systemem audio czy strefami klimatyzacji, a także zewnętrznymi fotelami. Pośrodku zmieści się jeszcze stolik i lodówka.

Tak można przebywać w tym samochodzie.
Tak można przebywać w tym samochodzie.© fot. mat. prasowe

Fotele można rozłożyć do pozycji relaksacyjnej, włączyć wentylację, ogrzewanie lub masaż. Aby zapewnić więcej przestrzeni dla pasażerów niż w standardowym GLS, siedziska przesunięto do tyłu.

Nie ma V12, ale mocy nie brakuje

Pomimo oznaczenia 600 pod maską tego auta pracuje 4-litrowy silnik V8 M177 z podwójnym doładowaniem i wspomagającym go silnikiem elektrycznym. Jest to jednostka znana przede wszystkim z modeli AMG. Tu generuje godne uznania 557 KM i 730 Nm. Producent nie zdecydował się na motor V12.

4-litrowe V8 zamiast V12, pomimo oznaczenia 600
4-litrowe V8 zamiast V12, pomimo oznaczenia 600© fot. mat. prasowe

Mimo to przyspieszenie do setki trwa 4,9 s, więc osiągi są przynajmniej wystarczające. Zresztą w tak eleganckim SUV-ie nie o to chodzi. Pojazd ma przyspieszać z gracją, a kiedy trzeba to również szybko.

Najdroższy SUV w gamie, ale nie w Polsce

Gama Mercedesa jest bardzo bogata w SUV-y, ale ten jest królem. Z ceną 802 400 zł nie ma konkurencji. Oto ceny tych najdroższych SUV-ów Mercedesa:

  • Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+ - od 754 500 zł
  • Mercedes-AMG G 63 - od 776 300 zł
  • Mercedes-AMG GLE Coupe 63 S 4MATIC+ - od 749 200 zł
Mercedes-Maybach GLS 600 4Matic
Mercedes-Maybach GLS 600 4Matic© fot. mat. prasowe

Głównym konkurentem tego modelu będzie z pewnością doskonale znany Range Rover. Brytyjski SUV zdecydowanie potrafi przebić ceną Maybacha. Wersja LWB zaczyna się od kwoty 923 400 zł i to w wersji hybrydowej z... 2-litrowym silnikiem! Diesel kosztuje już ponad 974 tys. zł, a odmiana V8 została wyceniona na ponad milion złotych. Również wersja krótka Range Rovera z silnikiem 5.0 V8 przebija ofertę Mercedesa ceną 918 700 zł.

Mercedesa-Mybacha GLS 600 4Matic można już konfigurować i zamawiać, a niebawem także zobaczyć w polskich salonach. Jednak na swoje auto trzeba poczekać. Produkcja ruszy bowiem dopiero w styczniu 2021 r.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)