WAŻNE
TERAZ

Podejrzenie cholery w Polsce. U pacjentki wykryto bakterię, trwają badania

Test wideo: Mercedes-Benz GLA 200 - czy SUV premium z silnikiem 1.3 ma sens?

Z jednej strony wszyscy przesiadają się do dużych SUV-ów. Z drugiej - silniki stają się coraz mniejsze. Czy jest gdzieś granica? Czy w nowym Mercedesie GLA nie zaszło to już za daleko? Zapraszam na film.

Mateusz Raczyński

Mercedes GLA – test wideo

O jeżdżeniu mercedesem marzyło już kilka pokoleń. Producent z czasem obniżył jednak próg wejścia i wprowadził tańszą Klasę A. Później, gdy wszyscy marzyli już nie tylko o mercedesach, ale też o SUV-ach, pojawił się Mercedes GLA.

Druga generacja modelu jest krótsza od obecnej Klasy A o 9 mm, ale też jest od niej aż o 17 cm wyższa i o prawie 4 cm szersza. Rozstaw przednich kół jest o 4 cm większy, a tylnych - aż o 6 cm. Rozstaw osi pozostał ten sam, ale bagażnik oferuje o 55 l więcej. Z kolei w porównaniu do poprzedniego GLA nowe ma o 3 cm dłuższy rozstaw osi, jest o 3 cm szersze, również ma o około 4 cm szerszy rozstaw osi z przodu i z tyłu i jest aż o niecałe 12 cm wyższe.

Zagadką pozostaje wersja oznaczona jako 200. To 163 KM płynące z benzynowego silnika 1.3. Czy mały silnik w - bądź co bądź - SUV-ie wystarcza, żeby sprawnie go napędzać? Dane techniczne mówią, że do 100 km/h rozpędzi się w 8,7 s. Powinno być nieźle.

GLA ma wszystko, by podobać się klientom. Świetnie wygląda, ma duże ekrany i mnóstwo nowoczesnych technologii na pokładzie. Nowe GLA ma też znacznie więcej sensu niż jego poprzednik. Jest większe i różni się od Klasy A. Na pewno warto więc wybrać ten model. Ale czy warto kupić GLA 200? Tego dowiecie się z filmu.

Wybrane dla Ciebie

Z bulwarów prosto w bieszczadzką dzicz. Sprawdziłem, jak śpi się w namiocie na dachu Porsche Cayenne
Z bulwarów prosto w bieszczadzką dzicz. Sprawdziłem, jak śpi się w namiocie na dachu Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Rolls-Royce Ghost serii II Black Badge, czyli jak zrobić lifting katedry
Pierwsza jazda: Rolls-Royce Ghost serii II Black Badge, czyli jak zrobić lifting katedry
Najoszczędniejsze diesle do 50 tys. zł. Zawiozą cię do Chorwacji prawie za darmo
Najoszczędniejsze diesle do 50 tys. zł. Zawiozą cię do Chorwacji prawie za darmo
Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Na stacjach wciąż duże różnice. Nie wszyscy kierowcy mają powody do radości
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Reguła prawej dłoni to dziś obowiązek. Mandat nawet 2500 zł
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Prius nowym wozem japońskiej gangsterki. Bo jest cichy
Dua Lipa zaprojektowała Porsche. Efekt przerósł oczekiwania
Dua Lipa zaprojektowała Porsche. Efekt przerósł oczekiwania
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Marka znów zwalnia. Proszą pracowników, żeby odeszli
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Geely EX5 – coraz bliżej celu
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
Pierwsza jazda: Mazda 6e - warto współpracować
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć
43 euro za otwartą szybę. Mandaty za granicą potrafią zaskoczyć