WAŻNE
TERAZ

Niebywałe. Kompromitacja Lecha Poznań na Gibraltarze

Mercedes-AMG One najszybszym autem drogowym. Konkurentów rozniósł w pył

Nowe Porsche 911 GT3 RS przez niespełna miesiąc dzierżyło niesamowity rekord na Nürburgring Nordschleife dla samochodów produkcyjnych. Mogło się wydawać, że czas 6:49 minuty długo zostanie na szczycie tabeli wyników. Ale na tor wyjechał Mercedes-AMG One.

Mercedes-AMG OneMercedes-AMG One
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing
Marcin Łobodziński

Co prawda auto jest z zupełnie innego świata, bo jego napęd oddaje aż 1063 KM mocy, ale na Nordschleife nie ma podziału na klasy. Maro Engel Mercedesem-AMG One przejechał Północną Pętlę w czasie 6:35.181 minuty! Jest to więc obecnie najszybszy produkcyjny samochód na tym torze, bo niedawno uzyskał homologację drogową. Jest nie tylko o 14 sekund szybszy od fabrycznego Porsche 911 GT3 RS, ale i o 3,65 sekundy szybszy od modyfikowanego, ale również dopuszczonego do ruchu drogowego Manthey-Racing Porsche 911 GT2 RS.

Onboard Mercedes-AMG ONE | Record Drive at Nürburgring Nordschleife

Zasadniczo ten hipersamochód jest odzwierciedleniem tego, co obecnie mamy w Formule 1. Mercedes zbudował go na 50-lecie AMG, ale wyszło tak, że jednak na 55-lecie, bo były problemy z uzyskaniem wyników dla normy Euro 6.

Jego hybrydowy napęd składa się z silnika benzynowego 1,6 litra V6 turbo, spokrewnionego z jednostką F1 z roku 2015 i czterech silników elektrycznych. Sam motor spalinowy ma tylko 574 KM mocy. Natomiast przednie silniki rozwijają 320 KM, a ten znajdujący się przy silniku spalinowym – 163 KM. Jest też 121-konny silnik umieszczony przy sprężarce doładowującej, ale on nie daje mocy bezpośrednio na układ napędowy, więc wspomina się o nim już raczej umownie.

– Mercedes-AMG ONE to nasz najbardziej ambitny projekt w historii. Zbudowaliśmy hipersamochód, który jako pierwszy, niemal jeden do jednego, wyprowadza hybrydową technikę Formuły 1 z toru wyścigowego na drogę – powiedział Jochen Hermann, dyrektor techniczny Mercedes-AMG GmbH i członek rady nadzorczej Mercedes-AMG High Performance Powertrains.

Drużyna AMG świętująca rekord
Drużyna AMG świętująca rekord © Materiały prasowe | Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing

Dzięki takiemu napędowi osiągi są niewiarygodne. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje raptem 2,9 sekundy, 0-200 km/h – tylko 7 sekund, a 0-300 km/h – 15,6 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 352 km/h.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł