Mercedes-AMG One najszybszym autem drogowym. Konkurentów rozniósł w pył

Nowe Porsche 911 GT3 RS przez niespełna miesiąc dzierżyło niesamowity rekord na Nürburgring Nordschleife dla samochodów produkcyjnych. Mogło się wydawać, że czas 6:49 minuty długo zostanie na szczycie tabeli wyników. Ale na tor wyjechał Mercedes-AMG One.

Mercedes-AMG OneMercedes-AMG One
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing
Marcin Łobodziński

Co prawda auto jest z zupełnie innego świata, bo jego napęd oddaje aż 1063 KM mocy, ale na Nordschleife nie ma podziału na klasy. Maro Engel Mercedesem-AMG One przejechał Północną Pętlę w czasie 6:35.181 minuty! Jest to więc obecnie najszybszy produkcyjny samochód na tym torze, bo niedawno uzyskał homologację drogową. Jest nie tylko o 14 sekund szybszy od fabrycznego Porsche 911 GT3 RS, ale i o 3,65 sekundy szybszy od modyfikowanego, ale również dopuszczonego do ruchu drogowego Manthey-Racing Porsche 911 GT2 RS.

Onboard Mercedes-AMG ONE | Record Drive at Nürburgring Nordschleife

Zasadniczo ten hipersamochód jest odzwierciedleniem tego, co obecnie mamy w Formule 1. Mercedes zbudował go na 50-lecie AMG, ale wyszło tak, że jednak na 55-lecie, bo były problemy z uzyskaniem wyników dla normy Euro 6.

Jego hybrydowy napęd składa się z silnika benzynowego 1,6 litra V6 turbo, spokrewnionego z jednostką F1 z roku 2015 i czterech silników elektrycznych. Sam motor spalinowy ma tylko 574 KM mocy. Natomiast przednie silniki rozwijają 320 KM, a ten znajdujący się przy silniku spalinowym – 163 KM. Jest też 121-konny silnik umieszczony przy sprężarce doładowującej, ale on nie daje mocy bezpośrednio na układ napędowy, więc wspomina się o nim już raczej umownie.

– Mercedes-AMG ONE to nasz najbardziej ambitny projekt w historii. Zbudowaliśmy hipersamochód, który jako pierwszy, niemal jeden do jednego, wyprowadza hybrydową technikę Formuły 1 z toru wyścigowego na drogę – powiedział Jochen Hermann, dyrektor techniczny Mercedes-AMG GmbH i członek rady nadzorczej Mercedes-AMG High Performance Powertrains.

Drużyna AMG świętująca rekord
Drużyna AMG świętująca rekord © Materiały prasowe | Mercedes-Benz AG – Communications & Marketing

Dzięki takiemu napędowi osiągi są niewiarygodne. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje raptem 2,9 sekundy, 0-200 km/h – tylko 7 sekund, a 0-300 km/h – 15,6 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 352 km/h.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach