Mercedes-AMG GT63 Pro - torowa wersja niemieckiego coupe

AMG zaprezentowało ostrzejsze wydanie modelu GT63. Wersję Pro docenią szczególnie ci, którym zdarza się zawitać na tor. Pozostali też będą zadowoleni.

Mercedes-AMG GT63 ProMercedes-AMG GT63 Pro
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński
1

Po premierze nowego GT63 wiele osób narzekało, że auto stało się zbyt "drogowe". To nadal bardzo szybki samochód, choć raczej Gran Turismo niż torowy wyjadacz. Mercedes postanowił więc zadowolić malkontentów, dając im ostrzejszą odmianę Pro, stworzoną specjalnie na tor.

Auto zachowało oczywiście homologację drogową i - co zaskakujące - stosunkowo zwyczajny wygląd. Na próżno szukać tu ogromnych spojlerów czy dokładek. Niech was to jednak nie zmyli. Zmian w stosunku do zwykłego GT63 jest bowiem dużo.

Największą i najważniejszą jest oczywiście zwiększona moc. 4-litrowe V8 z podwójnym doładowaniem krzesa 612 KM, co przekłada się na sprint do setki w czasie 3,2 sekundy i 316 km/h prędkości maksymalnej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gala Samochód Roku 2025 - wywiad - Michał Kokerski x COFFEE PLANT

Specjaliści z Affalterbach popracowali też nad chłodzeniem. Auto zyskało dwie dodatkowe chłodnice silnika, a także po jednej chłodnicy dla każdego dyferencjału, co w połączeniu ze zoptymalizowanym przepływem powietrza powinno owocować większą wytrzymałością w trudnych warunkach. AMG zadbało również o aerodynamikę, ze szczególnym uwzględnieniem docisku przedniej osi. Z tyłu z kolei pojawił się nieco większy spojler.

Warto wspomnieć, że standardem w wersji Pro są ceramiczne hamulce z 6-tłoczkowymi zaciskami, ukryte za 21-calowymi felgami ubranymi w opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R, co w połączeniu z adaptacyjnym hydraulicznym zawieszeniem ma gwarantować przyczepność w każdych warunkach.

Odmiana Pro powinna trafić do salonów jeszcze w tym roku. Ceny na razie pozostają nieznane, ale można podejrzewać, że tanio nie będzie.

  • Mercedes-AMG GT63 Pro
  • Mercedes-AMG GT63 Pro
  • Mercedes-AMG GT63 Pro
  • Mercedes-AMG GT63 Pro
  • Mercedes-AMG GT63 Pro
  • Mercedes-AMG GT63 Pro
  • Mercedes-AMG GT63 Pro
  • Mercedes-AMG GT63 Pro
  • Mercedes-AMG GT63 Pro
  • Mercedes-AMG GT63 Pro
  • Mercedes-AMG GT63 Pro
  • Mercedes-AMG GT63 Pro
  • Mercedes-AMG GT63 Pro
  • Mercedes-AMG GT63 Pro
  • Mercedes-AMG GT63 Pro
  • Mercedes-AMG GT63 Pro
  • Mercedes-AMG GT63 Pro
  • Mercedes-AMG GT63 Pro
  • Mercedes-AMG GT63 Pro
  • Mercedes-AMG GT63 Pro
  • Mercedes-AMG GT63 Pro
  • Mercedes-AMG GT63 Pro
  • Mercedes-AMG GT63 Pro
  • Mercedes-AMG GT63 Pro
[1/24] Mercedes-AMG GT63 Pro Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Mercedes-AMG

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy taki sprzęt policji. Posypią się mandaty
Pierwszy taki sprzęt policji. Posypią się mandaty
Kontrola policji. Warto wiedzieć, jak powinien zachować się kierowca
Kontrola policji. Warto wiedzieć, jak powinien zachować się kierowca
Nowa funkcja w Uberze. Wystarczy ją włączyć podczas jazdy
Nowa funkcja w Uberze. Wystarczy ją włączyć podczas jazdy
Nowe Audi Q3 nie ma wajch przy kierownicy. Kilka przełomów w ważnym modelu
Nowe Audi Q3 nie ma wajch przy kierownicy. Kilka przełomów w ważnym modelu
Skręć kierownicę i sprawdź. Jaką cyfrę widzisz na swojej oponie?
Skręć kierownicę i sprawdź. Jaką cyfrę widzisz na swojej oponie?
Polacy kupują, a później problem. Koszty idą w tysiące
Polacy kupują, a później problem. Koszty idą w tysiące
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Widziałem Shell Eco-marathon z bliska. Kropla paliwa na wagę złota
Zużycie paliwa 0,044 l/100 km. Pierwszy raz taka impreza w Polsce
Zużycie paliwa 0,044 l/100 km. Pierwszy raz taka impreza w Polsce
"Wyciągnął" dwie firmy. Słynny prezes nagle zrezygnował
"Wyciągnął" dwie firmy. Słynny prezes nagle zrezygnował
Rekordowe spotkanie miłośników terenówek Toyoty. Można było zobaczyć niemal wszystkie wersje
Rekordowe spotkanie miłośników terenówek Toyoty. Można było zobaczyć niemal wszystkie wersje
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Mandaty za hulajnogę. Policja nie jest w stanie wyegzekwować przepisów
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna
Pierwsza jazda: Škoda Elroq RS – najszybsza, ale i pragmatyczna