Mercedes-AMG GT Black Series wyceniony. Kosztuje 2 razy więcej niż słabsza wersja

Najostrzejszy drogowy model AMG właśnie wjechał do polskich salonów. Mowa oczywiście o AMG GT Black Series napędzanym 4-litrowym V8 o mocy 730 KM. Nie jest to tania zabawka. Za bazowo skonfigurowane wydanie trzeba wyłożyć ponad 1,7 mln zł.

Tylne skrzydło wygląda na żywcem wyjęte z wyścigówek GT3.Tylne skrzydło wygląda na żywcem wyjęte z wyścigówek GT3.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Mercedes-AMG GT Black Series zadebiutował w lipcu 2020 roku. Na oficjalny polski cennik nie musieliśmy czekać przesadnie długo. Niecały miesiąc po premierze wszystko jest już jasne. Dzięki internetowemu konfiguratorowi Mercedesa możemy dokładnie zapoznać się z ofertą oraz kwotami, jakie trzeba wyłożyć za poszczególne opcje.

Cena wynosząca 1 765 930 zł jest ponad dwukrotnie większa niż w przypadku słabszej wersji AMG-GT R. Mimo można ją jeszcze zauważalnie zwiększyć dostosowując wymarzony egzemplarz do indywidualnych wymagań. Wystarczy wybrać chociażby inny lakier niż proponowana standardowo czerń.

Najtańsza jest czerń obsydianu, szarość selenitu i srebrny high-tech - każdy wyceniony na 5589 zł. Najwięcej zapłacimy natomiast za zieleń AMG green hell magno lub czerwień AMG magmabeam - dokładnie 41 212 zł.

W kwestii wnętrza wybór jest bardziej ograniczony. Klienci mogą zdecydować się na czarno-szarą lub czarno-pomarańczową konfigurację. Co ważne, żadna z nich nie wymaga dopłaty. W przeciwieństwie do dodatkowego wyposażenia oferowanego zarówno w postaci promocyjnych pakietów, jak i indywidualnych pozycji w cenniku. Najciekawsze z nich znajdziecie poniżej:

Mercedes-AMG GT Black Series - niektóre opcje wyposażenia:

  • Składane, fotochromatyczne lusterka boczne - 3274 zł
  • Pakiet utrzymania pasa ruchu - 4403 zł
  • System bezkluczykowy - 4460 zł
  • Pakiet kamer wspomagających parkowanie - 7113 zł
  • Fotel kierowcy i pasażera z elektryczną regulacją i pamięcią ustawień 9315 zł
  • Pakiet torowy AMG (klatka bezpieczeństwa, fotele z włókna węglowego, szelkowe pasy bezpieczeństwa) - 36 696 zł

Korzystając z listy opcji i akcesoriów, można bez problemu przekroczyć kwotę 1,9 mln zł, co sprawia, że AMG-GT Black Series zasługuje na miano nie tylko najszybszego, ale i najdroższego modelu w obecnej gamie niemieckiego producenta.

Trudno się temu dziwić. W końcu to ekstremalnie sportowa maszyna, która tak naprawdę jest wyścigówką z homologacją drogową. Dopracowana aerodynamika i potężna moc muszą swoje kosztować. Poza tym nie ukrywajmy - na takie auta zawsze znajdą się chętni niezależnie od ceny.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/52] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł