Mercedes-AMG GLC Coupe żegna V6 i V8. Zamiast nich jest hybrydowa dwulitrówka

Mercedes-AMG GLC Coupe żegna V6 i V8. Zamiast nich jest hybrydowa dwulitrówka

Mercedes-AMG GLC63 S E Performance Coupe
Mercedes-AMG GLC63 S E Performance Coupe
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes
Aleksander Ruciński
26.09.2023 08:45, aktualizacja: 26.09.2023 10:18

Po liftingu cywilnego wydania oraz wersji AMG w standardowym nadwoziu przyszedł czas także na odmianę Coupe. Niemcy odświeżyli wygląd swojego dynamicznie stylizowanego SUV-a. Niestety przy okazji pożegnali duże silniki.

Wersja Coupe podzieliła los standardowego GLC AMG oraz innych nowości z Affalterbach. To zła wiadomość dla motoryzacyjnych purystów oraz fanów większych silników. Dotychczas stosowane V6 i V8 ustępują bowiem miejsca dwulitrowej czterocylindrówce.

Klienci mogą wybierać spośród dwóch wariantów - 43 i 63. Pierwszy korzysta z 421-konnego silnika spalinowego wspieranego 13-konnym systemem miękkiej hybrydy. 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego trafia na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 9-stopniowego automatu.

Takie parametry pozwalają rozpędzać się do setki w 4,8 s i jechać maksymalnie 250 km/h. Chętni na więcej zawsze mogą sięgnąć po ostrzejszą odmianę 63 E-Performance.

Mercedes-AMG GLC63 S E Performance Coupe
Mercedes-AMG GLC63 S E Performance Coupe© Materiały prasowe | Mercedes

Ta również wykorzystuje dwulitrowego benzyniaka, który sam w sobie krzesa aż 476 KM. Dodatkowo korzysta ze wsparcia jednostki elektrycznej. Łączna moc wynosi więc 680 KM, a maksymalny moment sięga 554 Nm. Pierwsza setka pojawia się na liczniku już po 3,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 275 km/h.

Napęd jest tak naprawdę największą zmianą, jaką przynosi lifting. Większość modyfikacji wizualnych znamy już bowiem z cywilnej odmiany. Nowa atrapa chłodnicy czy modyfikacje oświetlenia wyszły GLC na dobre. To naprawdę atrakcyjnie wyglądający SUV, który nawet z dwulitrówką pod maską nie powinien narzekać na brak chętnych.

Niestety ceny odświeżonego wydania na razie pozostają nieznane. Z pewnością zmieni się to bliżej rynkowego debiutu, który nastąpi w najbliższych miesiącach.

  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC63 S E Performance Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC63 S E Performance Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC63 S E Performance Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC63 S E Performance Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC63 S E Performance Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC63 S E Performance Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC63 S E Performance Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
  • Mercedes-AMG GLC43 Coupe
[1/46] Mercedes-AMG GLC43 CoupeŹródło zdjęć: © Materiały prasowe | Mercedes
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)