Mercedes-AMG CLA 35 oficjalnie. Kolejny szybki sedan dołącza do gamy

Mercedes-AMG CLA 35 oficjalnie. Kolejny szybki sedan dołącza do gamy

Tył nadwozia stanowi największą różnicę w stosunku do Klasy A Sedan.
Tył nadwozia stanowi największą różnicę w stosunku do Klasy A Sedan.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński
09.04.2019 11:33, aktualizacja: 28.03.2023 11:21

Dwa tygodnie po premierze usportowionej wersji A-klasy Sedan, Mercedes prezentuje kolejnego, szybkiego kompakta z trójbryłowym nadwoziem. Mowa o modelu CLA 35, który z Klasą A dzieli zdecydowaną większość podzespołów.

Pod względem mechanicznym są to właściwie identyczne samochody. Różnice dotyczą wyłącznie pozycjonowania w gamie oraz stylistyki. CLA charakteryzuje się dłuższym i mocniej opadającym tyłem, który wielu osobom może przywodzić na myśl nadwozia typu coupé. Pod nieco inną karoserią znajdziemy jednak ten sam napęd, skrzynię biegów czy podwozie.

Dwulitrowy, doładowany benzyniak generuje 306 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry w połączeniu z siedmiobiegową przekładnią automatyczną i napędem na cztery koła pozwalają osiągać setkę w 4,9 s. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie i wynosi natomiast 250 km/h.

Poza mocnym napędem, CLA 35 wyróżnia się także atrakcyjnymi dodatkami stylistycznymi. Nadwozie ozdobiono pokaźnymi zderzakami z dodatkowymi wlotami powietrza. Tylna klapa zyskała delikatny spojler, a w dyfuzorze zamontowano dwie końcówki wydechu. Całość wieńczą 19-calowe, szprychowe felgi o charakterystycznym dla AMG wzorze.

Obraz
© mat.prasowe

Dużo dzieje się też we wnętrzu, w którym królują cyfrowe wyświetlacze. Zgodnie z obecnie panującą modą, nie brakuje ambientowego oświetlenia zapewniającego odpowiedni klimat. Poza tym klienci mogą liczyć na topowe wyposażenie, skórzaną tapicerkę oraz wstawki z aluminium i włókna węglowego.

Podobnie jak w przypadku prezentowanej wcześniej Klasy A, można zdecydować się na opcjonalne, adaptacyjne zawieszenie z trzema trybami jazdy do wyboru oraz wydajniejsze hamulce z tarczami o średnicy 350 mm z przodu i 330 mm z tyłu. CLA 35 będzie jedną z gwiazd zbliżającego się salonu w Nowym Jorku. Niedługo potem powinien trafić do salonów. Ceny nie są jeszcze znane, choć zapewne będzie to nieco droższa propozycja niż Klasa A Sedan z tym samym silnikiem.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/66]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)