Mercedes 450 SL (R107) - dalsza praca z silnikiem

Mercedes 450SL (R107) - silnik
Mercedes 450SL (R107) - silnik
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Karp
Marcin Karp

16.08.2014 13:04, aktual.: 17.08.2014 11:31

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Silnik znajduje się już poza komorą silnika. Można przystąpić do rokładania go na części pierwsze. Jednostka ta jest dosyć skomplikowana, więc jest dużo do zrobienia.

Na początku zdjęcie poglądowe z opisem osprzętu na silniku. Widać brak założonych dwóch pasków klinowych. Koło pośrednie nie kręci się prawidłowo - zatarte łożysko. Trzeba je wymienić.

Mercedes 450SL (R107) - silnik
Mercedes 450SL (R107) - silnik© fot. Marcin Karp

Zbliżenie na miskę olejową. Wszystko pokryte jest gruba warstwą oleju wymieszanego z brudem.

Mercedes 450SL (R107) - silnik
Mercedes 450SL (R107) - silnik© fot. Marcin Karp

Pompa klimatyzacji na silniku.

Mercedes 450SL (R107) - pompa klimatyzacji
Mercedes 450SL (R107) - pompa klimatyzacji© fot. Marcin Karp

Poduszki silnika i amortyzatory drgań. Wszystko już zużyte. Idą do wymiany.

Mercedes 450SL (R107) - poduszki i amortyzatory
Mercedes 450SL (R107) - poduszki i amortyzatory© fot. Marcin Karp

Widok na kolektor wydechowy.

Mercedes 450SL (R107) - kolektor wydechowy
Mercedes 450SL (R107) - kolektor wydechowy© fot. Marcin Karp

Ściągamy wszystko co można z silnika.

Mercedes 450SL (R107) - pompa klimatyzacji
Mercedes 450SL (R107) - pompa klimatyzacji© fot. Marcin Karp
Mercedes 450SL (R107) - wsporniki, łapa
Mercedes 450SL (R107) - wsporniki, łapa© fot. Marcin Karp
Mercedes 450SL (R107) - pompa wspomagania
Mercedes 450SL (R107) - pompa wspomagania© fot. Marcin Karp
Mercedes 450SL (R107) - alternator
Mercedes 450SL (R107) - alternator© fot. Marcin Karp
Mercedes 450SL (R107) - koło
Mercedes 450SL (R107) - koło© fot. Marcin Karp
Mercedes 450SL (R107) - wentylator, osłony
Mercedes 450SL (R107) - wentylator, osłony© fot. Marcin Karp
Mercedes 450SL (R107) - przewody
Mercedes 450SL (R107) - przewody© fot. Marcin Karp
Mercedes 450SL (R107) - przewody
Mercedes 450SL (R107) - przewody© fot. Marcin Karp

Tu akurat pompa układu hamulcowego z komory silnika. Trochę ją "zjadło".

Mercedes 450SL (R107) - pompa hamulca
Mercedes 450SL (R107) - pompa hamulca© fot. Marcin Karp

Pompa powietrza stała w miejscu. Na szczęście udało się ją zregenerować.

Mercedes 450SL (R107) - pompa powietrza
Mercedes 450SL (R107) - pompa powietrza© fot. Marcin Karp

Alternator podczas rozkładania.

Mercedes 450SL (R107) - alternator
Mercedes 450SL (R107) - alternator© fot. Marcin Karp
Mercedes 450SL (R107) - alternator
Mercedes 450SL (R107) - alternator© fot. Marcin Karp

Oznaczenia przewodów. Można się w nich łatwo pogubić.

Mercedes 450SL (R107) - przewody podciśnienia
Mercedes 450SL (R107) - przewody podciśnienia© fot. Marcin Karp

Na górze silnika już trochę luźniej.

Mercedes 450SL (R107) - silnik
Mercedes 450SL (R107) - silnik© got. Marcin Karp

Zdemontowane listwy wtryskowe.

fot. Marcin Karp
fot. Marcin Karp© Mercedes 450SL (R107) układ wtryskowy
Mercedes 450SL (R107) - układ wtryskowy
Mercedes 450SL (R107) - układ wtryskowy© fot. Marcin Karp

Zdjęty i zabezpieczony kolektor.

Mercedes 450SL (R107) - kolektor
Mercedes 450SL (R107) - kolektor© fot. Marcin Karp
Mercedes 450SL (R107) - kolektor
Mercedes 450SL (R107) - kolektor© fot. Marcin Karp

Na sam koniec dzisiejszej relacji widok silnika bez kolektora, oraz zbliżenie na stan uszczelek. Naturalnie idą do wymiany.

Mercedes 450SL (R107) - silnik
Mercedes 450SL (R107) - silnik© fot. Marcin Karp
Mercedes 450SL (R107) - uszczelka
Mercedes 450SL (R107) - uszczelka© fot. Marcin Karp

Komplet uszczelek czekających na wymianę.

Mercedes 450SL (R107) - uszczelki
Mercedes 450SL (R107) - uszczelki© fot. Marcin Karp
Źródło artykułu:WP Autokult