Mechanik pokazał zdjęcie. "Czegoś takiego w swoim życiu nie widziałem"

"Przychodzi facet do warsztatu samochodowego i mówi: panie, bo mi coś bije przy hamowaniu" - relacjonuje sytuację właściciel warsztatu na swoim profilu na Facebooku. Mechanik, który przyjął zlecenie, był zaskoczony, gdy odkrył przyczynę problemu.

Hamulce się skończyły - teraz wiemy, że to określenie nie musi być przenośniąHamulce się skończyły - teraz wiemy, że to określenie nie musi być przenośnią
Źródło zdjęć: © Facebook | Moto Service Worwa sp.j.

Gdy mechanik zdjął koło, zrozumiał, że termin "skończyły się hamulce" nabrał dla niego nowego wymiaru. "Czegoś takiego w swoim życiu nie widziałem" - napisał w poście, który opublikował na profilu warsztatu. Co ciekawe, kierowca pojazdu nie zauważył ani nie odczuł całkowitego zużycia powierzchni roboczej tarczy hamulcowej. Dopiero wibracje podczas hamowania skłoniły go do wizyty w serwisie.

Opisana sytuacja jest przykładem ekstremalnego zaniedbania serwisowego pojazdu. Prawdopodobnie przez długi czas nikt nie sprawdzał stanu hamulców, a jeśli już to robił, to nie ocenił właściwie ich kondycji. Nie jest tak, że hamulce zużyły się nagle. Najprawdopodobniej przejechały co najmniej dwa razy większy dystans niż powinny.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

VW ID. Buzz Cargo - wygląd to nie wszystko

W rozmowie ze mną właściciel warsztatu wyjawił, że nie tylko tarcze hamulcowe, ale także wszystkie elementy robocze układu hamulcowego wymagały wymiany. Jednocześnie zaznaczył, że samochód nie był wcześniej serwisowany w jego warsztacie. Post opublikował na swoim profilu jako przestroga dla innych. Słusznie - warto przynajmniej raz w roku sprawdzić stan techniczny swojego auta.

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa