WAŻNE
TERAZ

Groźny niż zawisł nad Polską [RELACJA NA ŻYWO]

McLaren wróci do wyścigów długodystansowych. Wiemy kiedy

McLaren ogłosił swój powrót do najwyższej klasy wyścigów długodystansowych. Brytyjska marka wystartuje w World Endurance Championship (WEC) z nowym Hypercarem LMDh, licząc na zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

McLaren zapowiada wielki powrótMcLaren zapowiada wielki powrót
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | McLaren
Aleksander Ruciński

McLaren, zachęcony sukcesami w Formule 1, zdecydował się na powrót do rywalizacji w wyścigach endurance. Firma planuje udział w WEC 2027 z nowym Hypercarem klasy LMDh. Projekt powstaje we współpracy z włoskim producentem Dallara, który dostarczy podwozie.

Nowy Hypercar będzie napędzany zmodyfikowanym silnikiem V6 biturbo znanym z modelu Artura. Jednostka ta zostanie uzupełniona o element hybrydowy, zgodnie z regulaminem klasy LMDh. McLaren dołączy tym samym do grona producentów rywalizujących w tej kategorii, takich jak Porsche, Acura, BMW, Lamborghini, Alpine, Ford i Genesis.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Gala Samochód Roku 2025 - wywiad - Wiceprezes Zarządu Superauto.pl Bartosz Chojnacki

Warto zauważyć, że McLaren zaprezentował jedynie jeden teaser swojego nowego samochodu, który ujawnia klasyczną sylwetkę prototypu wyścigowego, duże tylne skrzydło oraz złożone reflektory LED. Zak Brown, szef McLaren Racing, od miesięcy sugerował powrót marki do wyścigów długodystansowych, mówiąc, że to kwestia "kiedy, a nie czy". Zmiany w regulaminie, przedłużające żywotność samochodów LMDh i LMH do 2029 roku, dały firmie więcej czasu na przygotowanie.

Celem McLarena jest powtórzenie sukcesu z 1995 roku, kiedy to model F1 GTR zwyciężył w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Powrót do tej prestiżowej rywalizacji wpisuje się w strategię marki, która chce ponownie zaznaczyć swoją obecność w świecie wyścigów endurance.

Powrót McLarena do wyścigów długodystansowych zapowiada emocjonującą rywalizację w nadchodzących sezonach WEC. Entuzjaści motorsportu mogą spodziewać się zaciętej walki na torze Le Mans, gdzie historia spotka się z nowoczesną technologią i innowacją.

Wybrane dla Ciebie

Policjantki wybiły szybę. Kierująca BMW wzywała pomocy przechodniów
Policjantki wybiły szybę. Kierująca BMW wzywała pomocy przechodniów
Zatrzymali auto do kontroli. Zdziwili się, kto był za kierownicą
Zatrzymali auto do kontroli. Zdziwili się, kto był za kierownicą
Ekspresówka do granicy. To będzie koniec potężnej trasy
Ekspresówka do granicy. To będzie koniec potężnej trasy
Zwykli Polacy wybierali te marki. Sensacyjne wyniki w pierwszym półroczu
Zwykli Polacy wybierali te marki. Sensacyjne wyniki w pierwszym półroczu
Ktoś w Fiacie w końcu poszedł po rozum do głowy. 500 wraca z silnikiem benzynowym
Ktoś w Fiacie w końcu poszedł po rozum do głowy. 500 wraca z silnikiem benzynowym
Darmowe autostrady A1, A2 i A4 w wakacje. Skorzysta tylko jedna grupa kierowców
Darmowe autostrady A1, A2 i A4 w wakacje. Skorzysta tylko jedna grupa kierowców
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Nowa KIA EV6 wjeżdża do salonów. Znamy ceny
Niemieckie auto bije rekordy. Fabryka dodaje trzecią zmianę
Niemieckie auto bije rekordy. Fabryka dodaje trzecią zmianę
911 tylko dla klubowiczów. Porsche świętuje 70-lecie PCA
911 tylko dla klubowiczów. Porsche świętuje 70-lecie PCA
Znak B-43 działa inaczej, niż zwykle ograniczenie prędkości. Mandat może zaboleć
Znak B-43 działa inaczej, niż zwykle ograniczenie prędkości. Mandat może zaboleć
Nalepka pod maską – co oznacza i dlaczego warto ją sprawdzić?
Nalepka pod maską – co oznacza i dlaczego warto ją sprawdzić?
Dublet McLarena i sensacyjne podium w chaotycznym, deszczowym GP Wielkiej Brytanii
Dublet McLarena i sensacyjne podium w chaotycznym, deszczowym GP Wielkiej Brytanii