Maserati GranTurismo MC Stradale w czteromiejscowej wersji
28.02.2013 16:00, aktual.: 07.10.2022 21:15
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jeśli ktoś szukał dowodów na to, że Maserati nie jest tak bardzo prestiżową marką jak Bentley czy Lamborghini, oto jeden z nich. Maserati zmieniło zdanie i na targach w Genewie pokaże nowszą wersję GranTurismo MC Stradale, czteromiejscową.
Jeśli ktoś szukał dowodów na to, że Maserati nie jest tak bardzo prestiżową marką jak Bentley czy Lamborghini, oto jeden z nich. Maserati zmieniło zdanie i na targach w Genewie pokaże nowszą wersję GranTurismo MC Stradale, czteromiejscową.
Tok myślenia inżynierów i projektantów włoskiej marki podczas tworzenia GranTurismo w wersji MC Stradale był jak najbardziej właściwy. Utwardzamy i obniżamy zawieszenie, nieznacznie podnosimy moc jednostki napędowej, dodajemy fikuśny bodykit i modyfikujemy wnętrze.
Poza dodaniem Alcantary zamontowano kubełkowe fotele z szelkowymi pasami i usunięto tylną kanapę. Łącznie dzięki wszystkim modyfikacjom auto schudło 110 kg, co przy wzmocnieniu wolnossącego V8 o pojemności 4,7 l do 460 KM i 520 Nm momentu obrotowego zaowocowało przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 4,5 s i prędkością maksymalną oscylującą w granicach 300 km/h.
Jak się jednak okazało, Włosi się przeliczyli, celując w klientów oczekujących ekstremalnego auta; usuwając tylną kanapę, uczynili GranTurismo mniej praktycznym, jednocześnie zostawiając nawigację i pozostałe luksusowe udogodnienia.
Maserati zmieniło zdanie i już za kilka dni na targach w Genewie ujrzymy GranTurismo MC Stradale na nowy rok modelowy, w którym postanowiono wrócić do czteromiejscowej koncepcji wnętrza. Pozostałe zmiany obejmują maskę wykonaną z włókna węglowego, 20-calowe obręcze aluminiowe oraz nowe materiały wykończenia wnętrza. Ciekawe, czy Bentley postąpi podobnie z nowym Continentalem Supersports.
Źródło: Autoblog