Maria de Villota - kobieta w Formule 1 

Zespół Marussia F1 Team, który dopiero w poniedziałek zaprezentował swój bolid na zbliżający się sezon, ogłosił, że nowym kierowcą testowym ekipy będzie 32-letnia Maria de Villota. W zeszłym roku Hiszpanka odbyła testy z zespołem Lotus Renault, a teraz jeszcze bardziej zbliżyła się do królowej sportów motorowych.

(fot. yallaf1.com)(fot. yallaf1.com)
Bartosz Pokrzywiński

Zespół Marussia F1 Team, który dopiero w poniedziałek zaprezentował swój bolid na zbliżający się sezon, ogłosił, że nowym kierowcą testowym ekipy będzie 32-letnia Maria de Villota. W zeszłym roku Hiszpanka odbyła testy z zespołem Lotus Renault, a teraz jeszcze bardziej zbliżyła się do królowej sportów motorowych.

Wczoraj, tuż przed Dniem Kobiet, zespół Marussia podał do wiadomości, że skład ekipy, która w tym sezonie będzie najprawdopodobniej walczyła z HRT i próbowała doścignąć Caterhama, wzmocniła kobieta. Maria miała okazję pojeździć już bolidem Formuły 1. Było to w zeszłym roku na torze Paul Ricard. Wtedy Hiszpanka pokonała 300 km potrzebne do zdobycia superlicencji.

(fot. marussiaf1team.com)
(fot. marussiaf1team.com)

Maria de Villota jest córką Emilio de Villoty, któremu dwukrotnie udało się wystartować w wyścigu Formuły 1. Hiszpanka urodziła się w 1980 roku i pierwsze kroki w kartingu stawiała w 1996 roku, w wieku 16 lat. Później przyszły stary w hiszpańskiej Formule 3 i w 2004 roku udział w słynnym 24-godzinnym wyścigu na torze Daytona, gdzie udało jej się wywalczyć 10. lokatę.

Pozycja kierowcy testowego nie gwarantuje startu w wyścigu, ale zdecydowanie zwiększa szansę Marii i przybliża ją do najbardziej prestiżowej serii wyścigowej na świecie. Ostatni raz kobieta startowała w wyścigu Formuły 1 w 1976 roku.

Źródło: Marussia

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa