Zalety i wady malowania proszkowego felg

Obecnie najbardziej popularną metodą malowania obręczy kół jest malowanie proszkowe. Jakie są jej zalety i wady?

Proszkowo malowane felgi wygrzewa się w piecu, co powoduje utrwalenie struktury i zapewnia jej wysoką trwałość.Proszkowo malowane felgi wygrzewa się w piecu, co powoduje utrwalenie struktury i zapewnia jej wysoką trwałość.
Źródło zdjęć: © fot. Shutterstock / Stock image
Maciej Gis

Zalety malowania proszkowego

Wśród zalet malowania proszkowego można wymienić choćby łatwość przeprowadzenia procesu oraz odpowiednie zużycie proszku w porównaniu do klasycznych farb. Przede wszystkim podczas procesu malowania, nadmiar substancji – proszku – nie przywiera do elementu. Tym samym unika się sytuacji, gdzie w jednym miejscu jest np. nadmiar farby i trzeba poprawiać malowanie.

Kolejną zaletą jest skład samego proszku. Okazuje się, że nie zawiera on substancji rozpuszczalnikowych. Są one bardzo szkodliwe dla człowieka i środowiska. Wszystko przez to, że posiadają lotne związki organiczne – przyczyniają się m.in. do powstawania smogu fotochemicznego. Wspomniane substancje mają cechy rakotwórczych.

Wśród zalet nie da się pominąć faktu, że metoda proszkowa lepiej niż klasyczna zabezpiecza przed korozją, wilgocią, słońcem, solą czy skrajnymi temperaturami. Jest to istotne zwłaszcza w śródziemnomorskim klimacie, gdzie zmiany pogodowe są nader częste.

Wady malowania proszkowego

Największą i w zasadzie jedyną wadą jest samo przygotowanie (m.in. piaskowanie) i wykonanie procesu - bardziej skomplikowany i czasochłonny. Konieczne jest dobre wyczyszczenie felgi, zachowanie wysokiej temperatury do jej wypalania oraz odpowiedniego sprzętu. Bez tego efekt może być mizerny. Nałożona farba proszkowa musi być bowiem poddana procesowi utwardzenia, który zachodzi w temperaturze od 140 do 200 st. Celsjusza. Do tego służy specjalny piec, który trzeba kupić, a ten kosztuje od kilku do kilkudziesięciu tys. zł w zależności od wielkości.

Powyższe rzutuje na cenę usługi. Za renowację kompletu felg stalowych trzeba zapłacić ok. 400 zł. W przypadku felg aluminiowych kompletna renowacja w zależności od rozmiaru kosztuje w granicach 150-200 zł za sztukę.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie
Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?
Nowe Renault Clio wjeżdża do Polski. Ile kosztuje?
Osobówka zderzyła się z karetką. Kierowca zignorował znak
Osobówka zderzyła się z karetką. Kierowca zignorował znak
Subaru prezentuje nowe koncepcje STI na Japan Mobility Show 2025
Subaru prezentuje nowe koncepcje STI na Japan Mobility Show 2025
Piękna hybryda z wanklem i ciekawy mieszczuch - koncepty Mazdy debiutują w Japonii
Piękna hybryda z wanklem i ciekawy mieszczuch - koncepty Mazdy debiutują w Japonii
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Kia PV5 z rekordem Guinnessa. Tyle przejechała na jednym ładowaniu
Nowa Toyota Corolla zaskoczy nie tylko wyglądem. Wiemy, kiedy debiut
Nowa Toyota Corolla zaskoczy nie tylko wyglądem. Wiemy, kiedy debiut
Lexus LS już nie będzie sedanem. Koncepty pokazują, czego się spodziewać
Lexus LS już nie będzie sedanem. Koncepty pokazują, czego się spodziewać
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego
Exlantix - nadchodzi nowa chińska marka. To nie będą auta dla każdego