Zalety i wady malowania proszkowego felg

Obecnie najbardziej popularną metodą malowania obręczy kół jest malowanie proszkowe. Jakie są jej zalety i wady?

Proszkowo malowane felgi wygrzewa się w piecu, co powoduje utrwalenie struktury i zapewnia jej wysoką trwałość.Proszkowo malowane felgi wygrzewa się w piecu, co powoduje utrwalenie struktury i zapewnia jej wysoką trwałość.
Źródło zdjęć: © fot. Shutterstock / Stock image
Maciej Gis

Zalety malowania proszkowego

Wśród zalet malowania proszkowego można wymienić choćby łatwość przeprowadzenia procesu oraz odpowiednie zużycie proszku w porównaniu do klasycznych farb. Przede wszystkim podczas procesu malowania, nadmiar substancji – proszku – nie przywiera do elementu. Tym samym unika się sytuacji, gdzie w jednym miejscu jest np. nadmiar farby i trzeba poprawiać malowanie.

Kolejną zaletą jest skład samego proszku. Okazuje się, że nie zawiera on substancji rozpuszczalnikowych. Są one bardzo szkodliwe dla człowieka i środowiska. Wszystko przez to, że posiadają lotne związki organiczne – przyczyniają się m.in. do powstawania smogu fotochemicznego. Wspomniane substancje mają cechy rakotwórczych.

Wśród zalet nie da się pominąć faktu, że metoda proszkowa lepiej niż klasyczna zabezpiecza przed korozją, wilgocią, słońcem, solą czy skrajnymi temperaturami. Jest to istotne zwłaszcza w śródziemnomorskim klimacie, gdzie zmiany pogodowe są nader częste.

Wady malowania proszkowego

Największą i w zasadzie jedyną wadą jest samo przygotowanie (m.in. piaskowanie) i wykonanie procesu - bardziej skomplikowany i czasochłonny. Konieczne jest dobre wyczyszczenie felgi, zachowanie wysokiej temperatury do jej wypalania oraz odpowiedniego sprzętu. Bez tego efekt może być mizerny. Nałożona farba proszkowa musi być bowiem poddana procesowi utwardzenia, który zachodzi w temperaturze od 140 do 200 st. Celsjusza. Do tego służy specjalny piec, który trzeba kupić, a ten kosztuje od kilku do kilkudziesięciu tys. zł w zależności od wielkości.

Powyższe rzutuje na cenę usługi. Za renowację kompletu felg stalowych trzeba zapłacić ok. 400 zł. W przypadku felg aluminiowych kompletna renowacja w zależności od rozmiaru kosztuje w granicach 150-200 zł za sztukę.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów