Ma być najmocniejszym SUV-em na świecie. Nadchodzi ostrzejszy Aston Martin DBX

Wprowadzenie SUV-a do oferty przez markę, która do tej pory specjalizowała się w sportowych autach, niemal zawsze kończy się dużym sukcesem. Nie inaczej jest w przypadku DBX-a, a zespół z Gaydon już szykuje się do ostrzejszej wersji.

Aston Martin DBX w ostrzejszej wersjiAston Martin DBX w ostrzejszej wersji
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Aston Martin
Filip Buliński

Chociaż Aston Martin DBX jest stosunkowo świeżym modelem, niebawem doczeka się ostrzejszej wersji. Takową zapowiedzieli Brytyjczycy na mediach społecznościowych, publikując zacienione zdjęcie auta z profilu i krótki film, skromnie prezentujący kilka detali.

Na pierwszy rzut oka można dostrzec, że samochód ma pokaźniejszy dyfuzor i inny, ostrzej zarysowany przedni zderzak. Zapowiedzi są o tyle ekscytujące, że Aston Martin zapowiada nowego DBX-a (prawdopodobnie z dopiskiem S), jako "najmocniejszego, luksusowego SUV-a".

Oznacza to, że samochód będzie musiał pobić m.in. hybrydowego, 680-konne Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Czy to oznacza, że dobije do 700 KM? Pytanie też, czy będzie korzystał, podobnie jak porsche, z układu hybrydowego? Zwykły DBX dysponuje 4-litrowym, podwójnie doładowanym V8 o mocy 550 KM i niedawno testował go Mateusz Żuchowski.

Chociaż Aston Martin ma w swoich szeregach V12, raczej wątpliwe jest, by Brytyjczycy zastosowali ten silnik w ostrzejszym DBX-ie. Sugeruje to przygazówka, którą można usłyszeć w tle filmu, wskazująca na pozostanie przy V8.

Producent nie zdradza na razie więcej szczegółów. Na te musimy poczekać do 1 lutego, kiedy samochód zostanie oficjalnie zaprezentowany. Patrząc jednak na zainteresowanie zwykłym DBX-em, ostrzejsza wersja także nie powinna narzekać na popularność.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯