Lister Stealth to najmocniejszy SUV z Wielkiej Brytanii. Robi setkę w 3,7 sekundy

Jeśli sądzicie, że Jaguar F-Pace SVR nie zapewnia wystarczająco sportowych osiągów, najnowsza propozycja Listera powinna wam przypaść do gustu. Projekt o nazwie Stealth wyróżnia się 676-konnym napędem, dzięki któremu zasługuje na miano najmocniejszego SUV-a Wielkiej Brytanii.

Lister zadbał nie tylko o napęd, ale i odpowiednią prezencję.Lister zadbał nie tylko o napęd, ale i odpowiednią prezencję.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Specjaliści z brytyjskiego Listera przypomnieli o swoim istnieniu, tworząc naprawdę wyjątkowe dzieło. Stealth, bo o nim mowa, bazuje na Jaguarze F-Pace SVR. Jest jednak od niego zauważalnie mocniejszy, a co za tym idzie, także znacznie szybszy.

Wydajniejszy kompresor, przeprojektowany układ dolotowy i całkowicie nowy wydech to najważniejsze mechaniczne poprawki związane z 5-litrowym V8. Dzięki nim ten potężny silnik jest w stanie wykrzesać 676 KM mocy i 720 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To o 126 KM i 40 Nm więcej niż w serii.

Takie parametry zdecydowanie przekładają się na osiągi. Sprint do pierwszej setki zajmuje teraz 3,7 sekundy (zamiast 4,2), a prędkość maksymalna wzrosła z 283 do 314 km/h. Przedstawiciele Listera twierdzą, że w wyścigu na prostej, Stealth poradził sobie z Lamborghini Urusem, Bentleyem Bentaygą oraz Astonem Martinem DBX-em.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Wyjątkowe osiągi znajdują swoje odzwierciedlenie również w zewnętrznej prezencji. F-Pace zyskał solidny pakiet aerodynamiczny wykonany z włókna węglowego, 23-calowe felgi Vossen i bardzo wydajne hamulce. Wnętrze również nieco zmodyfikowano. Klienci mogą zażyczyć sobie przeszycia w jednym z 90-kolorów. Na uwagę zasługują także sportowe fotele z pikowanymi wstawkami.

Lister zamierza stworzyć 100 egzemplarzy mocnego SUV-a. Każdy ma kosztować co najmniej 109 950 funtów, a więc o 34 575 funtów więcej, niż seryjny Jaguar F-Pace SVR. Różnica w cenie jest spora, tak jak zresztą w osiągach.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/15] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Toyota zrobiła auto z V8. Pokaże je już niebawem
Toyota zrobiła auto z V8. Pokaże je już niebawem
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie