Lincoln Aviator przybył by ratować markę. Ma mocne argumenty
Uratować słynną markę – takie zadanie ma nowy Lincoln Aviator. Już wiadomo, że model produkcyjny będzie niemal identyczny jak zaprezentowany w Nowym Jorku koncept. Czy taka forma luksusu przyciągnie klientów?
03.04.2018 | aktual.: 01.10.2022 18:54
Lincoln to obok Cadillaca jedna z dwóch słynnych amerykańskich marek premium. Obie też miały podobną historię z latami dużych sukcesów i upadkiem. Cadillacowi w miarę udało się odrodzić, ale Lincoln cały czas nie wygląda dobrze. Należąca do Forda marka zmienia zatem oblicze i niedługo wprowadzi do sprzedaży trzeci model z nowego rozdania. Będzie to SUV Aviator.
Koncept tego modelu zaprezentowano podczas Salonu Samochodowego w Nowym Jorku, ale jest to samochód bardzo bliski wersji produkcyjnej. Stylistycznie przypomina dwa poprzednie debiuty, czyli flagową limuzynę Continentala i największego SUV- a Navigatora. Jest to zatem spory postęp względem wcześniejszych "wąsatych" Lincolnów. Aviator wygląda nowocześnie i atrakcyjnie.
Już koncept zapowiada, że jedną z wersji napędowych będzie hybryda typu plug-in. Jej spalinową częścią ma być podwójnie doładowany silnik V6, a to jest zapowiedź sporej mocy. Jakiej? Tego jeszcze nie wiadomo. Pewne jest natomiast, że Aviator powstanie w oparciu o platformę tylnonapędową, a to oznacza, że nie będzie spokrewniony z Fordem Explorerem.
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że Aviator ma wszystko, aby pomóc w odbudowie Lincolna. Z drugiej strony Continental też został świetnie przyjęty przez media i osoby podziwiające go podczas debiutu, ale nie przełożyło się to na wyniki sprzedaży. Może jednak SUV okaże się bardziej popularny i odwróci losy amerykańskiej marki.