Limuzyna jako kabriolet? Jaguar XJ od NCE [wideo]

Kabriolet - słysząc to słowo zazwyczaj w myślach pojawia nam się obraz usportowionego, 2-drzwiowego samochodu o 2 lub 4 miejscach siedzących. Jednak niektóre firmy zajmujące się modyfikacją samochodów stawiają na oryginalność. Oto projekt 4-drzwiowego kabrioletu na bazie ekskluzywnej limuzyny - Jaguara XJ w przedłużonej wersji L.

Jaguar XJ Cabrio - fot Edmunds Inside Line
Jaguar XJ Cabrio - fot Edmunds Inside Line
Arkadiusz Gabrysiak

16.08.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:09

Kabriolet - słysząc to słowo zazwyczaj w myślach pojawia nam się obraz usportowionego, 2-drzwiowego samochodu o 2 lub 4 miejscach siedzących. Jednak niektóre firmy zajmujące się modyfikacją samochodów stawiają na oryginalność. Oto projekt 4-drzwiowego kabrioletu na bazie ekskluzywnej limuzyny - Jaguara XJ w przedłużonej wersji L.

Samochód jest dziełem amerykańskiej firmy Newport Convertible Engineering, która już niejeden samochód pozbawiła twardego dachu.

Jaguar XJ Cabrio - fot Edmunds Inside Line
Jaguar XJ Cabrio - fot Edmunds Inside Line

Patrząc na sylwetkę Jaguara z profilu możemy mieć wrażenie, że pojazd ma trochę nienaturalne proporcje. O ile z otwartym dachem wygląda to jeszcze całkiem nieźle, to z zamkniętym jest już trochę gorzej. Inaczej być nie mogło, gdyż tak duża powierzchnia materiałowego dachu wymaga także sporych rozmiarów mechanizmu, którego główną część zainstalowano oczywiście w tylnej części konstrukcji dachowej, przez co "materiałowy słupek C" przy rozłożonym dachu prezentuje się bardzo masywnie.

Inżynierowie z Newport Convertible Engineering usztywnili konstrukcję pojazdu i dodali mechanizm składanego dachu, jednak ogólnie masa pojazdu wzrosła jedynie o 18 kg w stosunku do standardowej wersji Jaguara XJL.

Jaguar XJ Cabrio - fot Edmunds Inside Line
Jaguar XJ Cabrio - fot Edmunds Inside Line

Jaguar XJ w wersji kabriolet - z całą pewnością jest to odważne posunięcie, jednak zapewne znajdą się tacy, którzy z chęcią przygarną taki oryginalny pojazd do swojej kolekcji. Niestety trzeba się liczyć, ze sporym wydatkiem, gdyż sam koszt konwersji oszacowano na 49 000 dolarów, a do tego należy doliczyć także cenę samochodu bazowego, czyli także nietaniego Jaguara XJ w przedłużonej opcji L.

  • Jaguar XJ Cabrio - fot Edmunds Inside Line
  • Jaguar XJ Cabrio - fot Edmunds Inside Line
  • Jaguar XJ Cabrio - fot Edmunds Inside Line
  • Jaguar XJ Cabrio - fot Edmunds Inside Line
  • Jaguar XJ Cabrio - fot Edmunds Inside Line
  • Jaguar XJ Cabrio - fot Edmunds Inside Line
  • Jaguar XJ Cabrio
  • Jaguar XJ Cabrio
  • Jaguar XJ Cabrio
[1/9] Jaguar XJ Cabrio - fot Edmunds Inside Line
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)